سعید حقشناس در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به اینکه ابلاغ آرای ماده صد پیشازاین توسط مأمور ابلاغ در محل ملک انجام میشد، از دغدغههای این امر سخن گفت و ادامه داد: پسازاین روند، ذینفع مربوطه در صورت اعتراض به رأی صادره، باید با مدارک و مستندات به منطقه شهرداری مراجعه حضوری میکرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر، این اقدام برای شهروندان دشوار بود.
وی همچنین از حساسیتهای حقوقی، اهمیت زمان ابلاغ و جلوگیری از هرگونه سو استفاده، در ابلاغ آرای کمیسیون ماده صد، یادکرد و گفت: درنهایت با توجه به ایجاد منطقه مجازی و حذف مراجعات شهروندان به مناطق دهگانه، همچنین ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک به آنان، جلسات مشترکی با معاونت شهرسازی و معماری و اداره کل حقوقی شهرداری کرج برگزار و پیشنهاد ابلاغ الکترونیک آرای ماده صد که از سوی سازمان فاوا مطرحشده بود، نهایی شد.
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از دیگر مزایای اجرای این طرح، به یکپارچگی تعهد مأخوذه از مالکین در یک مستند و یکزمان اشاره کرد و گفت: درگذشته شاهد تعدد درخواستهای متفاوت در زمانهای مختلف از سوی مالکین بودیم که این امر موجب جلوگیری از این موضوع شد.
به گفته حقشناس، پس از استعلامهای اداره کل حقوقی از دیوان عدالت اداری و نیز تنظیم تعهدنامه جهت اخذ از مالکین و توسعه درگاه ارائه خدمات به شهروندان، ابلاغ خودکار و سیستمی آرای ماده صد جهت پایانکارهای کلی با اخذ تعهد جامع و یکپارچه از مالکین اجرایی شد.
ارسال نظر