فرزین فرشاد در گفتگو با کرج امروز با بیان اینکه فاز مطالعاتی راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در محور خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در سالِ ۱۴۰۰ صورت پذیرفته و در آستانه گامِ تاریخی برای افزودن امکانی جدید به ناوگان حمل و نقل همگانی هستیم، اظهار داشت: جانمایی ایستگاه ها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسی ها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور عالی پروژه در حال جمع بندی نهایی است تا بتوانیم فاز و گامِ اجرایی را آغاز نماییم.
وی افزود: آمار تردد وسایل نقلیه در کلانشهر کرج حدود ۲ برابر برخی شهرهای بزرگ کشور است و تعداد خودروها به نسبت سرانه جمعیتی نیز بسیار قابل توجه است و در نتیجه تقویت حمل و نقل همگانی گزینه ای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک به شمار می رود و در رأس آن باید از راه اندازی «خط ویژه اتوبوس» به عنوان بازو و ستون فقراتی برای تسهیل سفرهای درون شهری یاد کرد.
این مسئول هدفگذاری طول مسیر رفت را ۱۳ کیلومتر و مسیر برگشت را ۱۷ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از مسیر ایزوله شده و با جدا کننده های فیزیکی یک محور مستقل را تشکیل می دهد و ۵۰ درصد الباقی نیز مختلط با جریانِ ترافیک خواهد بود.
فرشاد در ادامه عملیات های جانمایی و نقشه برداری از ایستگاه های مبداء، مقصد و میانی و احداثِ آنها، پیگیری ورود ناوگان جدید جهت تامین اتوبوس های مسیر، اصلاح هندسی های مسیر اعم از دوربرگردان ها و تقاطعات جهت تامین فضای تردد ناوگان و فرهنگسازی را از گام های آتی در جهت تحققِ پروژه راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در کلانشهر کرج دانست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خاطر نشان کرد: در هر روی خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه و بدون سابقه اجرایی در شهر است که قطعاً آزمون و خطاهایی در مسیر اجرا خواهد داشت لکن با استفاده از مشاورین عالی و زبده در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی می باشیم تا بتوانیم خدمتی دیگر را برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری تقدیم شهروندان گرامی نماییم.
ارسال نظر