به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در بیست و سومین جلسه این کمیسیون که با حضور اعضای کمیسیون، معاون فنی - عمرانی و روئسای سازمانهای قطار شهری، عمران و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری برگزار و اساسنامه و ساختار سه سازمان فوق به بحث گذاشته شد، اظهار داشت: این موضوع که ساختار سازمانها در نیمه دهه ۹۰ از ماده ۸۴ به ۵۴ تغییر و شخصیت مستقل حقوقی آنها حذف شده بود مورد بررسی قرار گرفت و با اخذ نظرات اعضای محترم کمیسیون و همچنین روسای سه سازمان مقرر شد مستند به ماده ۸۴ تغییر ماهیت و یا ازطریق ماده۵۴ همراه با تفویض اختیار تغییر ماهیت صورت گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص تفکیک سازمان عمران و باز آفرینی تاکید کرد و گفت: این درحالیست که بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده نیز باید از دل سازمان عمران و باز آفرینی خارج شود تا این شهرداری برای کارهای روی زمین مانده خود اقداماتی انجام دهد ماهیت سازمان عمران و بازآفرینی در حال حاضر یک کار سخت(عمرانی) در کنار یک کار نرم (بازآفرینی) اجتماعی،فرهنگی است و از لحاظ ساختاری و اساسنامه باید تفکیک شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در بررسی عملکرد بودجه سازمان عمران و بازآفرینی ضمن تاکید بر اینکه این سازمان باید از لاک محافظه کاری خارج شود و از اجرای پروژههای جدول و آسفالت و کانال، قدم را فراتر بگذارد، گفت: سازمان عمران باید با ارتقای فوری سطح فنی و مهندسی خود به عنوان متولی و مجری زیرساختها و پروژههای بزرگ شهر، خود را وارد میدان رقابت کندو در اجرای تقاطعات غیر همسطح، ابنیهها و نمادها و همچنین فراخوان و اجرای طرحهای بازسازی بافت فرسوده جزء پروژهایی است که قطعا از اواخر سال به بعد باید یکی از متولیان آن باشد.
ارسال نظر