مهرداد کیانی گفت: فاز ۲ مسیر ویژه اتوبوس تندرو حدفاصل پایانه شهید سلطانی تا میدان حصارک طراحی میشود.
وی بیان کرد: راهاندازی این خط به طول ۳۰ کیلومتر و ۳۹ایستگاه طی سال آینده هدفگذاری شده است و این سامانه تندروی اتوبوسها میتواند به مثابه ستون فقرات حمل و نقل عمومی قلمداد شود.
شهردار کرج گفت: فاز مطالعاتی راهاندازی سامانه تندروی اتوبوس در محور خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در سال ۱۴۰۰ انجام شده و در آستانه گام تاریخی برای افزودن امکانی جدید به ناوگان حمل و نقل همگانی هستیم.
وی اشاره کرد: همچنین جانماییایستگاهها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسیها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور عالی پروژه در حال جمعبندی نهایی است تا بتوان فاز و گام اجرایی را آغاز کرد.
کیانی گفت: نوسازی و شکوفایی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج که از معضل عدیده ترافیک و آلودگی هوا رنج میبرد، یکی از اهداف و سیاستهای راهبردی دوره ششم مدیریت شهری است، به ویژه آنکه با افزایش روز افزون مهاجرپذیری و سرازیر شدن جمعیت از روستاها به این شهر مواجه هستیم.
وی افزود: بهترین و منطقیترین گزینه برای تشویق مردم به استفاده کمتر از خودروی شخصی؛ تقویت، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین راهاندازی شبکه مترو است.
ادامه دارد...
منتشر شده در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲
ارسال نظر