مجتبی حاجی قاسمی

دبیر اول و رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج از تصویب اساسنامه شرکت سرمایه گذاری شهرداری کرج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، مجتبی حاجی قاسمی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در بررسی لایحه شهرداری در خصوص تشکیل شرکت سرمایه گذاری شهرداری کرج اظهارداشت: در این جلسه به شهرداری کرج اجازه داده شد تا مراحل تشکیل شرکت سرمایه گذاری شهرداری کرج را به شرح اساسنامه پیشنهادی پیگیری و با تشکیل این شرکت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی را منحل نماید.

این شرکت که به ابتکار و پیشنهاد شورای اسلامی شهر کرج تاسیس خواهد شد اولین تجربه شهرداری کرج برای حضور در بازار سرمایه است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شهرداری کرج به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و یک بنگاه که دارای نظام درآمد و هزینه است باید از فرصت‌های سرمایه گذاری خصوصا در بازار سرمایه و نیز روش های نوین تامین مالی حداکثر بهره را ببرد.  

حاجی قاسمی اذعان کرد: پس از تصویب اساسنامه و طی تشریفات قانونی با تشکیل رسمی شرکت سرمایه گذاری، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی فعلی منحل و تمامی وظایف سازمان مذکور به این شرکت واگذار خواهد شد.

وی افزود: انحلال سازمانی که ذیل ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها تاسیس شده و حتی قادر به تامین هزینه‌های جاری خود نیز نیست و طی ۷ سال گذشته هیچ دستاوردی برای شهر کرج نداشته است و جایگزینی آن با شرکتی که تابع قانون تجارت است و ساختار مستقلی دارد فرصت مناسبی برای تغییر رویکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری است که امید است پایه‌ای برای مشکلات موجود در این بخش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =