پارکرود - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، مهمترین ویژگی پروژه پاکرود را در سه فاز اجرایی آن حفظ ساختار طبیعی حریم رودخانه و رویکرد محیط زیستی آن معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی، در بازدید از روند احداث و تکمیل فاز دوم و سوم پروژه پاکرود که باحضور حسین مهاجری، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر و محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر انجام شد، اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه گردشگری پاکرود از نخستین روز اسفند ۱۴۰۰ که کلنگ ساخت آن به زمین خورد با تلاش بی‌وقفه مدیریت شهری کرج آغاز شد و در فاز اول آن با ساخت ۱۸ هزار مترمربع پیاده راه، بهسازی و مناسب‌سازی، نورپردازی و با جانمایی مبلمان شهری آماده استفاده شهروندان شد.


وی مهمترین ویژگی اجرای پروژه پاکرود را حفظ ساختار طبیعی حریم رودخانه و رویکرد محیط زیستی آن معرفی کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۲۰ اصله درخت قواره دار سایه انداز زیبا در پروژه پاکرود کاشته شده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به شناسایی درختان و گونه‌های گیاهی بومی سازگار با محیط زیست این منطقه اشاره کرد و گفت: کاشت گونه‌های بومی و سازگار با شرایط اقلیمی هر منطقه به منظور حفظ تنوع زیستی و اکوسیستم‌های طبیعی در شهر کرج مد نظر کارشناسان قرار دارد و در این پروژه هم از انواع مختلف چنارها، صنوبر و بید استفاده شده است.


عاقلی، از پیگیری و رصد مستمر شهردار واعضای شورای شهر کرج برای پیشبرد هرچه بهتر این پروژه قدردانی کرد و بیان داشت: شناخت و تقویت بیش از پیش ظرفیت‌های گردشگری کرج، محور تصمیم‌گیری مسئولان برای اجرای پروژه‌های تفریحی و رفاهی شهر است.


شایان ذکر است تفرجگاه پاکرود این روزها در گرمای عصر گاهی تابستان میزبان شهروندان شهر کرج شده است.

کاشت ۶۲۰ اصله درخت قواره دار سایه انداز در پروژه پاکرود

کاشت ۶۲۰ اصله درخت قواره دار سایه انداز در پروژه پاکرود


منتشر شده در تاریخ ۲ مردادماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =