علی قاسمپور

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: سیاست های بازآفرینی در کل کشور و کرج علاوه بر نوسازی مسکن، ارتقای سطح کیفی زندگی در منطقه است؛ به همین جهت حد نصاب تفکیک برای املاک تعیین شده و امتیازات نیز طبق این سیاست ها تعلق می گیرد.

علی قاسم پور در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با اعلام این مطلب افزود: بر این اساس امتیاز تشویقی مجوز ساخت طبقه مازاد در بافت فرسوده به پلاک های با متراژ بیش از ۱۹۰ متر تعلق می گیرد.

قاسم پور، اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی که به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده است، پلاکی می تواند از امتیاز طبقه تشویقی در بافت فرسوده برخوردار شود که دارای حد نصاب تفکیک مطابق طرح مصوب باشد.

این مسئول ادامه داد: پلاک هایی که کمتر از حد نصاب تفکیک برخوردار باشند در صورتی که تجمیع کنند می توانند از این امتیاز بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه رویکرد قوانین در بافت های فرسوده تشویق به تجمیع است، ادامه داد: در شهر کرج حد نصاب برای دریافت طبقه مازاد ۱۹۰ متر است. در صورتی که پلاکی کمتر از این متراژ برخوردار باشد با توجه به اینکه ممکن است واحدها خیلی کوچک شوند، اختصاص طبقه مازاد ممکن نیست. ضمن اینکه به طور معمول این واحدها برای تامین پارکینگ با مشکل مواجه می شوند.

به گفته این مسئول، کاهش کیفیت زندگی در پلاک های با متراژ کم و طبقه مازاد امری بدیهی است. عضو شورای شهر کرج، اذعان کرد: با توجه به اینکه حد نصاب تفکیک در بافت فرسوده نسبت به کل شهر کمتر است، این قید تعیین شده تا صاحبان املاک برای تجمیع و رسیدن به یک حد مجاز، تشویق و ترغیب شوند.

قاسم پور تاکید کرد: پلاک های با حد نصاب کمتر می توانند از سایر امتیازات نوسازی و بازسازی بافت فرسوده بهره مند شوند و تنها طبقه مازاد برای متراژهای خاصی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =