به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی محمودآبادی در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار بودجه در این خصوص مصوب کرده است. ۱۶۱ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۸۸ دستگاه آن تحویل مدیریت شهری شده و الباقی آن تلاش و پیگیری مدیریت شهری و شهردار محترم را می طلبد تا بتوانیم خدماترسانی مطلوبتری به شهروندان داشته باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر به مصوبات و اقدامات کلیدی در توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مجوز بکارگیری ۴۰۶ نفر راننده پایه یک، خرید ۶۳ دستگاه ون جایگزین ونهای فرسوده و احداث مسیر خط اتوبوسهای تندرو اشاره و بیان کرد: حدود ۲۴۰ نفر راننده پایه یک جذب شده و ۴۳ نفر نیرو نیز در حال بکارگیری است که متاسفانه مراحل جذب آنها در اداره کل سرمایه انسانی متوقف شده و روند کندی دارد.
وی از شهردار خواست جهت تعیین و تکلیف این امر دستور تسریع صادر کند.
علیرضا رحیمی محمودآبادی، راهاندازی خط BRT با ۵۵ دستگاه اتوبوس با همه نقدهای منصفانه و غیرمنصافه، با توجه به استقبال شهروندان را مطلوب دانست و خطاب به شهردار اظهار داشت: در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در کمیسیونهای عمران و تلفیق وقت موضوع بازمهندسی خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی را به دفعات تذکر دادم و بدیهیترین کار در توزیع بهتر خطوط و اتوبوس در راستای استفاده متناسب از خدمات و رضایت شهروندان، بازمهندسی خطوط حمل و نقل عمومی است.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر گفت: امروز نگاه صرفاً به هسته مرکزی شهر و مسیر BRT منعطف شده اما درخواستهای متعددی در خصوص نیاز به اتوبوس در محلات حسن آباد، اوقافیها، اشتراکی، بهارستان، اسلام آباد، حصار، شهرک امیرالمومنین (ع) اکبرآباد، اخترآباد، آق تپه، کیانمهر، گلستان یک مهرشهر، کلاک، بنیاد، شهرک۲۲ بهمن و کوثر وجود دارد.
رحیمی یادآور شد: معطلی شهروندان در ایستگاههای اطراف مرکز شهر از ۴۵ تا ۹۰ دقیقه جهت استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در کنار سرفاصله زمانی ۳ تا ۵ دقیقه در سرویسدهی در خط BRT با عدالت در توزیع متناسب خدمات تضاد دارد که تاکید میشود بازمهندسی خطوط اتوبوس و تاکسی رضایت حداکثری شهروندان را به همراه داشته باشد.
ارسال نظر