• ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 87213
حسین دقیقیان

معاون خدمات شهری شهرداری کرج باهدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش اثرات سوء آلودگی صوتی، مطالعات طرح جامع مدیریت کاهش آلودگی صوت در کرج آغاز شد.

حسین دقیقیان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ از آغاز مطالعات جامع طرح مدیریت کاهش آلودگی صوت در این شهر خبر داد. این طرح که بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون هوای پاک و با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان در دستور کار قرار گرفته است، با انجام اندازه‌گیری‌های دقیق صدا در نقاط مختلف شهر همراه خواهد بود.

دقیقیان در این خصوص اظهار داشت: آلودگی صوتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست محیطی در شهرهای بزرگ است که اثرات سوء بسیاری بر سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد. به همین دلیل، شهرداری کرج مصمم است با اجرای این طرح، گام‌های موثری در جهت کاهش آلودگی صوتی و ایجاد محیطی آرام‌تر برای زندگی شهروندان بردارد.

وی گفت: آلودگی صوتی به عنوان یک آلاینده نامرئی، می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت انسان داشته باشد. از جمله این اثرات می‌توان به اختلالات خواب، افزایش فشار خون، کاهش تمرکز، استرس و اضطراب اشاره کرد. همچنین، آلودگی صوتی بر حیات وحش و محیط زیست نیز تأثیرگذار است.

این مسئول هدف اصلی از اجرای این طرح را کاهش سطح آلودگی صوتی در شهر و ایجاد محیطی آرام‌تر برای زندگی شهروندان برشمرد که برای رسیدن به این هدف، مطالعات جامع و دقیقی در زمینه شناسایی منابع آلودگی صوتی، اندازه‌گیری سطح صدا در نقاط مختلف شهر و ارزیابی اثرات آن بر سلامت انسان و محیط زیست انجام خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =