مهرداد کیانی در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژههای عمرانی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز اظهار داشت: چنانچه پیمانکاران تصور کنند که کارفرما نسبت به بررسی و نظارت بر کیفیت اجرای پروژه یا تکمیل آن در موعد اعلام شده حساسیت و جدیتی ندارد، امکان سوء استفاده و کم کاری وجود خواهد داشت، لذا مدیران شهری باید با تَرکِ پُشت میزنشینی، در سطح شهر و محلات حضور فعال داشته باشند و جنسِ مردمی دوره کنونی مدیریت شهری را به نمایش بگذارند.
مردم با مشاهده کیفیت و سرعتِ پروژهها به عملکرد مدیریت شهری نمره میدهند
وی افزود: این مسئله در خصوص همه پروژهها اعم از خُرد و کلان صدق می کند؛ چنانچه در معبری عملیات آسفالت ریزی و جدولگذاری یا کاشت فضای سبز صورت میگیرد، باید به بهترین نحو ممکن اجرایی شود، چرا که مردم با مشاهده کیفیت و سرعتِ انجام کارها به عملکرد مدیریت شهری نمره میدهند و چنانچه برایندِ اقدامات ما منجر به جلب اعتماد مردمی شود، قطع به یقین شهروندان نیز در پرداخت عوارض شهری و صنفی همکاری بهتری خواهند داشت.


نیاز به تقویت احساسِ تعلق خاطر بین شهروندان داریم
این مسئول تصریح کرد: پاسخگویی و ارتباط مستمر با شهروندان به ویژه معتمدین محلات و همکاری با گروههای جهادی و حضور در مساجد و گفتوگو با مردم نه توصیه بنده، بلکه وظیفهِ مدیران شهری بوده و عملکرد آنها بر اساس همین موارد مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ امروز نیاز به تقویت احساسِ تعلق خاطر بین شهروندان داریم و باید دیوار اعتمادِ بین ما و جامعه بلندتر شود و راهی جز بهبود عملکرد نداریم.
کیانی اضافه کرد: موضوعاتی که شهروندان در محورهایِ ساخت و ساز غیرمجاز، سد معبر، رهاشدگی نخاله و زباله، خرابی آسفالت خیابانها، آبگرفتگی معابر یا دیگر موضوعات به سامانه ۱۳۷ گزارش میدهند، باید بلافاصله مورد پیگیری حوزه های ذیربط قرار گیرد؛ نه به صورت سطحی، بلکه باید با جدیت برای رفع آنها و تامین رضایت شهروندان اقدام شود؛ شهروندانی که برای طرح موضوعات شهری با مدیریت شهری ارتباط برقرار می کنند، در واقع سطح پاسخگویی ما را مورد ارزیابی قرار می دهند و اگر پاسخ لازم را دریافت نکنند، شاهد تشدید فضای بی اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری خواهیم بود.
ارسال نظر