• ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
  • کد خبر: 86642

پویش پاکبان محرم برگزار می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش پاکبان محرم همزمان با آغاز ماه محرم در هیئت‌ها و مساجد کلانشهر کرج برگزار خواهد شد.

محمد رضا قربانی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اجرای پویش پاکبان محرم، اظهار داشت: هر ساله همزمان با ایام ماه محرم‌ ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برپا می‌شود که در پی آن شاهد استفاده بی‌رویه از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف هستیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اثرات و خطرات زیست محیطی ظروف یکبار مصرف، گفت: پویش پاکبان محرم با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در هیئت‌ها و مساجد در راستای مدیریت و کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف در دستورکار قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار این طرح اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهرکرج با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی انجام خواهد شد.

قربانی با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌ها و تکایا در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند، بیان داشت: با توزیع نذورات در تکایا پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم و عدم جمع‌آوری به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذی و جوندگان خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار کرد: مسئولین تکایا نهایت همکاری را با مأمورین شهرداری داشته باشند و نسبت به جمع‌آوری باقیمانده‌های مواد غذایی و انتقال به مخازن زباله اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از جوانان و خادمان حسینی جهت حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار “پاکبان محرم” دعوت می‌شود در این پویش مشارکت داشته باشند و ضمن فرهنگ‌سازی، برای شهری سبزتر مارا یاری رسانند.

شایان ذکر است، افرادی که در این طرح همراه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج هستند می‌توانند تصاویر خود را از طریق فضای مجازی به شماره تماس ۰۹۹۳۰۳۳۳۸۲۸ ارسال کنند.



منتشر شده در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳

برچسب‌ها