• ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
  • کد خبر: 70077
مصطفی خدابین

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج گفت: زمین های رها شده شهری در این منطقه دیوارکشی می شود.

مصطفی خدابین در گفت وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج از عملیات دیوار کشی و اعمال ماده 110 قانون شهرداری ها در ضلع شمال شرقی چهارراه گلزار به طول بیش از 100 متر خبر داد و افزود: شهرداری موظف است نسبت به زمین های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده اند، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک و در صورت عدم مراجعه مالک در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشیِ ملک نماید.

این مسئول اظهار کرد: این کار به منظور جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین های فوق انجام می شود که یکی از عوامل ایجاد آلودگی بصری و زیست محیطی و نابسامانی در محدوده شهر به شمار می آید.

وی تصریح کرد: ماده 110 قانون شهرداری ها در راستای حفظ و صیانت از منظره و نمای شهری و جلوگیری از زشت و مخدوش شدن چهره شهر به وسیله مکان های بد منظر و یا محل ها و ساختمان های مخروبه و متروکه ای که باعث تجمع افراد ولگرد یا جانوران موذی و یا زباله دانی اجرا شده است.

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اجرای این طرح ضمن زیباسازی، یکسان سازی در نحوه اخطار به متخلفین از سوی شهرداری است، چرا که با این اقدام تکلیف بسیاری از زمین های رها شده در بافت خالی محدوده شهر مشخص می شود.

خدابین بیان کرد: بر اساس این ماده از قانون شهرداری‌ها، اطراف اراضی و املاک رها شده که مالکان آنان با شهرداری همکاری نمی‌کنند دیوارکشی شده و محیط اطراف آن ها پوشانده می شود.

وی در توضیح روند ارائه اخطار به مالکین مشمول این طرح عنوان کرد: در این زمینه پس از صدور اخطار و ابلاغ قانونی به مالک و در صورت عدم مراجعه مالک در زمان مقرر به صورت مستقیم اقدامات لازم برای دیوارکشی ملک انجام می شود.

وی یادآور شد: این منطقه تاکنون توانسته با شناسایی زمین های بایر و ساختمان های متروکه که در مجاورت ساختمان های مسکونی قرار دارد نسبت به اعمال ماده 110 قانون شهرداری ها و دیوارکشی و محصور کردن آن ها اقدام کند.

خدابین خاطرنشان کرد: در این خصوص فعالیت خود را از معابرِ اصلی آغاز کرده ایم که به تناسب پس از اعمال ماده 110، در معابر اصلی به معابر فرعی موجود در محلات مختلف منطقه برای اجرای طرح فوق وارد عمل خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =