• ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
  • کد خبر: 71872
بیست و ششمین نشست کمیته تخصصی رؤسای سازمان های سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: مدیرکل دفتر فنی وزارت نیرو از شهرداری کرج به دلیل اقدامات موثر در زمینه کاهش وابستگی آبیاری فضای سبز به آب شرب قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با بیان این مطلب اظهار کرد: جلسه کمیته سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و جهاد کشاورزی به میزبانی وزارت نیرو برگزار شد.

وی افزود: اصلاح الگوی کاشت و استفاده از گونه های گیاهی مقاوم به بی آبی از موارد مهمی بود که در این نشست از سوی این سازمان مطرح شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح حذف چمن در کرج، گفت: پوشش گیاهی "فیله آ" جایگزین چمن شده است، همچنین در زمینه اصلاح الگوی مصرف موضوع ۲۷۳ کیلومتر شبکه انتقال و هزار و ۳۰۰ هکتار شبکه توزیع آب خام مطرح شد.

بضاعتی پور بکارگیری روش های نوین اتوماسیون هوشمند سازی در سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای فضای سبز را از دیگر مسائل مطروح شده در نشست سازگاری با کم آبی برشمرد و یادآور شد: این موضوع در جهت کاهش مصرف آب اجرایی شده است.

این مسئول با اشاره به حمایت هایی که دولت می تواند از شهرداری ها برای به حداقل رساندن مصرف آب در فضای سبز داشته باشد، گفت: در پایان این نشست بیانیه ای از سوی شهرداری های ۹ کلانشهر و ۱۰ شهر بزرگ کشور صادر شد که مشتمل بر ۱۶ خواسته است تا در قالب آن مطالبات مربوطه از وزارتخانه هایی مانند نیرو، راه و شهرسازی و یا جهاد کشاورزی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: بحث حذف یا تعدیل حق النظاره چاه ها، تخصیص عادلانه انشعاب فاضلاب برای احداث تصفیه خانه، تحویل بخشی از اراضی در اختیار جهاد کشاورزی و وزارت را ه به شهرداری به منظور ایجاد کمربند سبز از جمله مباحثی بود که در بیانیه آمده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در بیانیه به موضوع همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای تامین نهال کمربندهای سبز ایجاد شده اشاره شده است ادامه داد: محاسبه تعرفه برق چاه های آب آبیاری فضای سبز مانند تعرفه های کشاورزی نیز موضوع دیگری است که در بیانیه بدان پرداخته شده است زیرا معتقدیم تعرفه یاد شده نباید تجاری یا مسکونی نباشد.

بضاعتی پور با بیان اینکه مجمع کلانشهرها کمیسیونی به نام خدمات شهر و محیسط زیست دارد، گفت: در این کمیسیون مقرر شد وزرای نیرو، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی حضور داشته باشند و نمایندگان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ها نیز به بیان مشکلات و راهکارها بپردازند.

وی اظهار کرد: تخصیص حق النظاره چاه ها و هر آنچه در خصوص مسائل آب شرب، چاه ها و فضای سبز مطرح است از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

بضاعتی پور در خصوص طرح موضوع حق النظاره چاه ها نیز گفت: درخواست کردیم حق النظاره چاه هایی که شهرداری استفاده می کند حذف شود چراکه هزینه سنگینی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =