1

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج: گرفتن تصمیمات لحظه ای و نظارت بر جریان ترافیک معابر درون شهری از مهم‎ترین مزایای اجرای طرح هوشمندسازی تقاطع ها به شمار می رود

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ محمدرضا احمدی نژاد، اظهار داشت: با تلاش پرسنل اداره کل امور ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک، طرح هوشمندسازی تقاطع مصباح به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه پیش از این و در سال ۹۸ عملیات هوشمند سازی تقاطع هفت تیر اجرا شده بود، افزود: اتخاذ تصمیمات لحظه ای و نظارت بر جریان ترافیک معابر درون شهری کرج از مهمترین مزایای اجرای طرح هوشمند سازی تقاطع ها به شمار می رود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، ادامه داد: به منظور عملیاتی شدن این طرح، اختصاص زمان سبز به محورهای پر تردد توسط سیستم های هوشمند کنترل مرکزی چراغ های راهنمایی، بر اساس حجم عبور خودروها انجام می گیرد.

به گفته این مسئول؛ زمانبندی چراغ های راهنمایی تقاطعات بر اساس حجم عبوری خودروها از هر محور و فاز بندی مسیرها با محاسبه لحظه ای حجم ترافیک عبوری از اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.

احمدی نژاد در پایان، قابلیت فاز بندی تقاطع تا ۱۶ فاز مجاز، اعلام هر نوع خرابی یا سوختگی لامپ به صورت هوشمند و کاهش تاخیر و توقف اعمالی بر خودروها در تقاطعات درون شهری از مزایای اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: بدون  شک اجرای این طرح در تقاطعات پر تردد کاهش زمان سفر، آلودگی هوا و مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =