عید سعید قربان

شهردار کرج در پیامی، فرا رسیدن عید سعید قربان را به همه مومنان و عاشقان تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز متن این پیام به شرح ذیل است:

زندانی را تصور کن، از پوست و گوشت و استخوان که روحی بیقرار درونش خود را به این سو و آن سو می‌کوبد. تنی را به یاد بیاور که سخت چسبیده به دریای خیالت تا نتوانی از هست‌ها عبور کنی و خود را به بی نهایت متصل!

حصار این جسم و این جهان بر روح بی‌قرار ما، شبیه همان وابستگی‌ها و دلبستگی‌هاست، شبیه اسماعیلی‌ست که دل کندن از وجودش برای ابراهیم(ع) و ما حجم ناتوان کننده‌ای از درد و اندوه را به همراه می‌آورد.

آری، روح ما تشنه دل بریدن از وابستگی‌هاست حال آنکه تن و خواسته‌هایش، جسم و آرزوهایش پیوسته مانعی بزرگ بر این اتصال بوده و هست.

این جنگ، جنگ بین دنیا و آخرت، دلبستگی‌ و رهایی‌ نزاعی همیشگی‌ست نزاعی که بیشترین پیروز آن، دنیاست و دلبستگی‌هایش.

حال تصور کن ابراهیم(ع) را آن دم که ولوله‌ای دردناک وجودش را به تلاطم درآورده تا انتخاب کند بین خدا و فرزند، بین دو عشق ...

حال لحظه‌ای را به یاد بیاور که تیغ تیز بر گلوی اسماعیل می‌نهد! وای که چه انتخابی، چه دردی، چه اندوهی و از آن بزرگتر چه قاطعیت و تسلیمی!

و اینک خدایی که هیچگاه مصیبت و کاری بیش از توان انسان به او نداده و از او نمی‌خواهد، دست به کار می‌شود. حال که پیامبر برگزیده‌اش حق عاشقی را برابر خالق ادا کرده، قربانی تازه‌ای می‌فرستد تا اسماعیل را به آغوش پدر بازگردانده و مزد آزادگی‌اش را بپردازد.  

این درسی‌ست بزرگ برای ما، برای مایی که بیشتر اوقات، منیت‌ها و وابستگی‌های دنیا بر آزادگی‌مان غالب می‌شود. امید که توان رهانیدن روح‌مان از زندان آمال‌مان را داشته باشیم.
عید سعید قربان مبارک باد.

مهرداد کیانی

شهردار کرج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =