خدابنده لو

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری کرج گفت: ساماندهی بهره‌برداری موقت از حاشیه فضاهای سبز و پیاده‌راه‌هایی که جنب اصناف مجاز هستند در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

علی خدابنده‌لو در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز به اعلام این خبر گفت: ساماندهی بهره‌برداری موقت از حاشیه پیاده روها و فضای سبز مجاور که جنب واحدهای صنفی مجاز و دارای پروانه کسب هستند در دستور کار معاونت مالی و اقتصادی و حوزه‌های ذیربط شهرداری قرار داشت که جهت اجرا به مناطق ۱۰گانه ابلاغ شده است.


خدابنده لو عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های قانونی که در قانون درآمدهای پایدار شهرداریها و دستور العمل وزارت کشور در عناوین مجاز اخذ عوارض و بهای خدمات برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده ساماندهی و نظام بخشی در بهره برداری موقت از حاشیه پیاده‌روها و فضای سبز معابر است.


وی افزود: بر اساس این ظرفیت قانونی و همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر کرج در قالب دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات مصوب سال ۱۴۰۲ اصنافی که مجاز و دارای جواز کسب هستند و حائز شرایط برابر دستورالعمل تهیه شده باشند می‌توانند در صورت عدم ایجاد سد معبر و اخلال در تردد از فضای پیاده رو و فضای سبز حاشیه معابر بر اساس دستورالعمل تهیه شده با اخذ مجوز از شهرداری به صورت موقت بهره برداری کنند.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور متقاضیان واحدهای صنفی حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌برداری موقت در چارچوب قانون و در صورت عدم ایجاد سد معبر و اخلال در تردد جهت بهره برداری از این فضاها مجوز لازم را از شهرداری دریافت کنند که با پیش‌بینی انجام شده این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان با ثبت درخواست توسط متقاضی در سامانه الکترونیکی my.karaj.ir انجام می‌شود و متعاقب آن پس از پیگیری لازم از طریق منطقه و فرایندهای پیش‌بینی شده، در صورت حصول شرایط تا اخذ مجوز قابل اقدام خواهد بود.


خدابنده ‌لو ایجاد درآمدهای پایداربرای شهر، استفاده بهینه از ظرفیت موجود در پیاده‌ روها، ساماندهی و نظام بخشی آنها، جلوگیری از ایجاد سدمعبر و مزاحمت برای عابرین، سرزندگی شهر و ایجاد فضاهای فرح بخش، ساماندهی چینش مبلمان پیاده روها و بهبود سیما و منظر شهری و همچنین پاسخ گویی به اصناف متقاضی برای استفاده از ظرفیت موجود را مزایای اجرای این طرح برشمرد.

وی همچنین از همکاری حوزه‌های ذیربط همچون معاونت خدمات شهری، سازمان سیما و منظر، سازمان فاوا و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج که در اجرای شدن موضوع همکاری داشته و در ادامه نیز می‌بایست همکاری نمایند تشکر و قدردانی کرد.

منتشر شده در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =