دفاع مقدس

شهردار کرج در پیامی، آغاز هفته دفاع مقدس را به همه هموطنان به ویژه ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در پیام مهرداد کیانی آمده است: 

جنگ در همه جهان تقبیح شده و ناخوشایند است، چنان که مرگ و نقص عضو اتفاقاتی تلخ و نامبارک به شمار می‌آیند. اما تمامی این مفاهیم در جریان تجاوز دشمن بعثی به کشور عزیزمان ایران، دگرگون شد.  

در دوران دفاع مقدس، اشتیاق شهادت جای هراس از مرگ را گرفت و جانبازی تبدیل به مدال افتخاری بر گردن ایثارگران شد.  

اسارت، مدرسه‌ای برای خودسازی و ایثارگری شد و پدران و مادران شهدا، اسرا و ایثارگران برای همنوعان خود به عنوان یک الگو مورد تجلیل و توجه قرار گرفتند.  

به واقع جز با وجود یک هدف و آرمان مقدس توان چنین تغییرات شگرفی وجود نخواهد داشت؛ و این قدرت به واسطه رهبری مردی فرزانه و قدرتمند بنام امام خمینی(ص) اتفاق افتاد؛ مقتدایی که در وهله نخست با هدایت صحیح مردم، وقوع انقلاب اسلامی ایران و پایان نظام شاهنشاهی را رقم زد و سپس پاسخ دست‌درازی کشور بیگانه را با تشویق مردم به پاسداری از سرزمین‌شان داد.  

اینک، دوران دفاع مقدس و حوادثی که طی این ایام رخ داد به کتابی با چندین فصل مقاومت و ایستادگی، فداکاری، همنوع‌دوستی، وطن‌پرستی و بسیاری دیگر از مفاهیم ارزشمند و زیبای اخلاقی تبدیل شده است؛ کتابی برای آموختن و بهتر دیدن و شناختن.  

این کتاب ارزشمند به دست تک تک کسانی نگارش شده که دست از جان و مال و خانواده شستند و برای حرکت در این مسیر پیشگام شدند تا ما بازماندگان، خوانندگان آن باشیم و قدردان میهن، استقلال و آرامش‌ امروزمان باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =