• ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر: 84737
بزرگراه شمالی - کراپ‌شده

شهردار کرج گفت: با موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری؛ افق طرح جامع شهر کرج تا سال ۱۴۱۰ افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی اظهار کرد: طرح جامع شهری به منظور تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهری و تامین نیازمندی‌ها بر مبنای پیش بینی‌ها و اهداف توسعه شهری تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع مهمترین سند توسعه‌ای شهر است؛ ابراز کرد: طرح جامع، سند توسعه بلند مدت شهر است که در آن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و دیگر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده است.

کیانی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تیم مدیریتی و کارشناسی شهرداری کرج موفق شد افق جمعیت پذیری و زمانی طرح جامع کرج را تا سال ۱۴۱۰ افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این افق طرح مذکور تا سال ۱۴۰۵ اعلام شده بود؛ ادامه داد: با این اتفاق؛ یکی از مهمترین مشکلات حقوقی و قانونی اسناد توسعه شهری کرج، که عدم انطباق در تقدم و تاخر زمانی طرح‌های جامع و تفصیلی کرج بود حل خواهد شد.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح جامع، زیست پذیری شهر و کیفی‌سازی‌ زندگی شهروندان است، گفت: تهیه طرح جامع کمک می‌کند مشکلاتی که در بخش‌های مختلف شهر وجود دارد حل و محیط بهتری برای شهروندان فراهم شود.
 

منتشر شده در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =