بزرگراه شمالی رئیس جمهور

قطعه نخست آزاد راه سردار شهید قاسم سلیمانی صبح جمعه با حضور رییس جمهور در استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان البرز، از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان به عنوان بزرگ‌ترین پل غرب آسیا و پیچیده‌ترین عملیات مهندسی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این طرح مطلع شد.

شهردار کرج در بازدید رئیس جمهور از طرح برگزاره شمالی شهید حاج قاسم سلیمانی و آیین گشایش این قطعه گفت: این قطعه به طول ۷.۶ کیلومتر عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلانشهر متصل می‌کند.

مهرداد کیانی افزود: با گشایش این قطعه بخش زیادی از ترافیک شمال کلانشهر کرج روان سازی شده است.

وی ادامه داد: تکمیل قطعه نخست آزاد راه شهید سلیمانی در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی انجام شده است.

طول آزاد راه شهید سلیمانی ۱۸ کیلومتر است که آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب این کلانشهر متصل می‌کند.

با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این آزاد راه منتقل می‌شود.

این پروژه به علل مختلف مانند کمبود اعتبار و وجود املاک معارض سه سال با تعطیلی و رکود مواجه شد تا اینکه دولت سیزدهم و شورای ششم روی کار آمد.

پس از سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز اعتبار مورد نیاز تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد.

در این سفر ۳۵ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی تصویب شد و مابقی آن‌ها توسط مدیریت شهری کرج پررداخت خواهد شد.

مرتفع‌ترین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۶ متر و به طول ۹۰۰ متر روی رودخانه کرج در این آزاد راه در حال ساخت است.

اکنون در مجموع آزاد راه شهید سلیمانی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به گفته مهرداد کیانی شهردار کرج این پروژه با حمایت دولت سیزدهم تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ به طور کامل تکمیل و زیربار ترافیک می‌رود.

گفتنی است در حاشیه این سفر، وزیر محترم کشور نیز با حضور در ایستگاه شهید سلطانی روند اقدامات انجام گرفته را مورد بررسی قرار داد.

تسریع در اورهال رام دوم قطار و انجام اقدامات مالی برای خرید رام‌های دیگر از موضوعاتی بود که احمد وحیدی، وزیر محترم کشور بر انجام هرچه سریع تر آن تاکید داشت.

قطعه نخست آزادراه سردار شهید قاسم سلیمانی افتتاح شد

قطعه نخست آزادراه سردار شهید قاسم سلیمانی افتتاح شد

منبع تابناک 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =