مهرداد کیانی

شهردار کرج از کاهش محسوس پرونده‌های در نوبت انتظار رسیدگی در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی با اشاره به برگزاری کمیسیون ماده ۵ اظهار کرد: در این کمیسیون که به ریاست استاندار محترم البرز برگزار می‌شود، نمایندگانی از اداره کل راه شهرسازی، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی البرز و همچنین شهرداری و شورای شهر کرج حضور دارند.

کیانی ادامه داد: با توجه به اینکه از تصویب طرح تفصیلی فعلی کرج بیش از ۱۴ سال می‌گذرد و طی این مدت نیازهای شهر و شهروندان تغییر کرده است، اعضای این کمیسیون نسبت به بررسی و اصلاح مغایرت‌های موجود با این طرح اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ مرجع اصلاح و اعمال تغییرات در طرح تفصیلی فعلی است، گفت: ضوابط و تغییراتی که از طریق این کمیسیون در طرح تفصیلی موجود اعمال می‌شود، در کنار نگاه محیط زیستی و انسان محور، توسعه شهری را به دنبال دارد.

وی، توضیح داد: بررسی مطالبات شهرداری کرج در مسیر اجرای برخی طرح‌های عمرانی هم جزء کارکردهای این کمیسیون محسوب می‌شود.

شهردار کرج ابراز کرد: به عنوان مثال؛ با افزایش روزافزون جمعیت کرج و به تبع آن گسترش ترافیک شهری نیاز داریم که در برخی نقاط شهر تقاطع جدیدی ایجاد یا معبری بازگشایی یا تعریض شود که ممکن است این موارد در طرح تفصیلی فعلی پیش بینی نشده باشد که بررسی و تصویب این نیازهای جدید به عهده کمیسیون ماده ۵ است.

به گفته کیانی، رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات شهروندان در خصوص موضوعاتی مثل صدور پروانه ساختمانی از جمله دیگر مواردی است که از طریق اعضای کمیسیون ماده ۵ صورت می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه با حمایت استاندار محترم البرز جلسات این کمیسیون به طور منظم برگزار می‌شود، اضافه کرد: طی دو سال گذشته هر دو هفته یک بار شاهد برگزاری جلسات این کمیسیون هستیم و برخلاف گذشته تقریبا هیچ پرونده در نوبت انتظاری در این کمیسیون وجود ندارد.

این مسئول توضیح داد: با برگزاری این جلسات منظم، بیش از ۲۰۰ پرونده که از سال‌های قبل در نوبت رسیدگی کمیسیون ماده ۵ بودند تعیین تکلیف شده و درخواست‌ها با سرعت زیادی رسیدگی می‌شود.

کیانی در پایان با اشاره به برخی دستاوردهای شهرداری در کمیسیون ماده ۵ گفت: تصویب ضوابط تشویقی برای بهسازی بافت‌های فرسوده و تسهیل در بارگذاری برخی املاک شهرداری در جهت اجرای پروژه‌های عمرانی بخشی از این دستاوردها بوده است.

منتشر شده در تاریخ 12 بهمن ماه 1402

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =