به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احداله احمدیپرگو در جلسه مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اینکه تفویض اختیار بیشتر به مناطق یکی از برنامههای اصلی این معاونت است، اظهار کرد: شهروندان نباید برای یک کار ساده بارها بین ستاد و مناطق در رفتوآمد باشند.
وی ادامه داد: با افزایش اختیار عمل و توان تصمیمسازی مناطق، بخش قابل توجهی از مراجعات در همان منطقه انجام میشود که این امر کاهش بروکراسی اداری و افزایش اعتماد عمومی به شهرداری را در پی خواهد داشت.
پرگو، در ادامه به ضرورت بازنگری سیستم اتوماسیون در حوزههای مختلف این معاونت اشاره کرد و گفت: سامانههای موجود نیازمند بازنگری جدی است و استعلامات باید به صورت الکترونیکی و یکپارچه صادر شود.
این مسئول تصریح کرد: اگر این کار بهطور کامل انجام گیرد، زمان رسیدگی به پروندهها بهطور محسوسی کاهش پیدا میکند، همچنین میزان رضایتمندی شهروندان افزایش یافته و از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری میشود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در ادامه با اشاره به لزوم اتخاذ سازوکاری جدید برای بررسی و صدور تاییدیههای آتشنشانی در صدور پایان کار ساختمانها اظهار کرد: برای تسهیل کارها استقرار مأمور آتشنشانی در مناطق در دستور کار قرار دارد تا استعلامهای مرتبط با ایمنی ساختمانها سریعتر صادر شود.
یکی دیگر از محورهای این نشست، موضوع پروندههای ساختمانی معوق بود. احمدیپرگو در اینباره گفت: از ابتدای سال ۸۸ تاکنون باید تمامی پروندهها بررسی ومشخص شود چه تعداد پایانکار دریافت نکردهاند. این بازنگری هم وضعیت پروندهها را شفاف و هم به حل مشکلات قدیمی شهروندان کمک میکند.
وی همچنین به برنامه ریزی برای رصد حریم شهر گفت: زونبندی دقیق هر منطقه باید در دستور کار قرار گیرد تا امکان پایش ساختوسازها فراهم شود. انتظار داریم تا پایان امسال، تمام پروندههای مربوط به حریم بررسی و گزارش بازدیدها تکمیل شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت:این طرح نقشه راه توسعه شهری است و آشنایی کامل مدیران و کارشناسان با جزئیات آن ضرورت دارد.
این مسئول افزود: با توجه به امکان اعمال تغییرات جزئی در طرح باید فرایندی اتخاذ شود تا مدیران در جریان اصلاحات قرار بگیرند تا در صورت ابلاغ، از بروز ناهماهنگی احتمالی در مسیر اجرا جلوگیری شود.
احمدیپرگو در پایان با تاکید بر اینکه هدف نهایی تمامی این اقدامات ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است، توضیح داد: با همراهی مدیران ستادی و مناطق میتوانیم روندهای موجود را شفاف، ساده و کارآمد کنیم تا مردم نتیجه این تغییرات را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند.
گفتنیست در این نشست مدیران گزارشی از اقدامات، مشکلات و نیازهای حوزه خود ارائه و بر ضرورت تعامل و همکاری درون و برون سازمانی برای ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان تأکید کردند.
ارسال نظر