عباس وحیدی در گفتوگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه اول سال در مقایسه با شش ماه دوم، بیشتر است و همین افزایش آمار ماموریتهای اعزامی نیروهای عملیاتی این سازمان تا پایان شهریور ماه را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر روزان ۱۲۰۰ تماس با مراکز آتش نشانی کرج گرفته میشود که بیش از ۶۰ درصد آنها مزاحمت است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در پاسخ به اینکه چطور نیروهای آتش نشانی تماسهای واقعی را از مزاحمت تشخیص می دهند توضیح داد: بخشی از این مزاحمتها از سوی کودکان و نوجوانی صورت میگیرد که به بهانه تفریح و سرگرمی با ۱۲۵ تماس میگیرند.
وحیدی تصریح کرد: مزاحمین سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج همواره مشخص نبوده و در این خصوص سامانه به گونه ای تعریف شده است که در صورت تکرار مزاحمت، شماره فردی که برای سامانه ایجاد مزاحمت کرده است، مسدود می گردد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰ خط برای تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ وجود دارد که این خطوط قابیلیت پاسخگویی به ۵۰ تماس همزمان را دارد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به نحوه ارتباط تلفنی با سازمان آتش نشانی در مواقع بروز حادثه توضیح داد: شهروندان در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنند و بعد از آن با تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند و نوع حادثه اتفاق افتاده را توضیح دهند. پس از آن آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کرده و از یک محل مشخص مانند مسجد، مدرسه ، مغازه و ... در محدوده حادثه نام ببرند تا نیروهای عملیاتی محل را سریعتر پیدا کنند.
ارسال نظر