سخنرانی آقای وزیر جناب  احمد وحیدی در مراسم افتتاح مترو گلشهر

وزیر کشور با اشاره به شتاب پروژه قطارشهری کرج طی یک سال و نیم گذشته گفت: دولت با دادن اعتبار ٢ هزار ٢٠٠ میلیارد تومانی به صورت اعتبار و نقدی در سال جاری و در نظر گرفتن اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومانی برای سال آینده با تمام ظرفیت از این پروژه حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احمد وحیدی روز دوشنبه هشتم اسفندماه در آیین افتتاح خط ۲ قطار شهری کرج (ایستگاه آیت الله طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر) اظهار داشت: امروز گوشه‌ای از پروژه قطار شهری کرج بعد از ٢٠ سال انتظار بالاخره با همت تمامی دست‌اندرکاران از شهرداری و شورای شهر گرفته تا مجموعه کارگران و مهندسان و طراحان با حمایت دولت افتتاح شد. این افتتاح نویددهنده آن است که این پروژه روی ریل توسعه بیافتد و راه‌اندازی بخش های دیگر قطار شهری کرج با سرعت بیشتری انجام شود.

وحیدی در آئین افتتاح خط ٢ قطار شهری کرج با اشاره به حمایت قاطع دولت برای تسریع در تکمیل ادامه پروژه قطار شهری کرج افزود: خوشبختانه با همت تمامی عزیزان بالاخره ۶ کیلومتر از خط ٢ مترو کرج حدفاصل دوایستگاه آیت الله طالقانی و چهل و پنج متری گلشهر افتتاح شده، با توجه به همتی که در مجموعه مدیریت شهری کرج و پیمانکار مترو می‌بینم با حمایت همه جانبه دولت‌امیدوار هستیم که طی یک مدت کوتاه قطعات دیگری از این خط افتتاح شود و به زودی شاهد اتصال آن به‌ایستگاه شهید سلطانی و مترو تهران هم باشیم.

وزیر کشور با بیان این‌که مجموعه دولت خدمتگزار، با تمامی ظرفیت، پشتیبان اتمام و اجرایی شدن تمامی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان البرز از جمله قطار شهری کرج است، تأکید کرد: در یک سال و نیم گذشته شاهد شتاب گرفتن اجرای پروژه قطار شهری بودیم و بالاخره مردم کرج بعد از سال‌ها ثمرات آن را در افتتاح این قطعه از خط ٢ قطار شهری کرج می‌بینند. دولت با دادن اعتبار ٢ هزار ٢٠٠ میلیارد تومانی به صورت اعتبار و نقدی در سال جاری و در نظر گرفتن اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومانی برای سال آینده با تمام ظرفیت از این پروژه حمایت خواهد کرد. همچنین در زمینه تأمین رام‌های قطار مورد نیاز کرج هم قطعاً سهم این شهر را قوی‌تر خواهیم دید.

وحیدی در ادامه با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران پروژه قطار شهری کرج خصوصاً کارگران و مهندسان فعال در این پروژه گفت:‌ امیدواریم که با همت روزافزون تمامی مجموعه‌ها و حمایت بی‌دریغی که دولت از این پروژه خواهد داشت شاهد آن باشیم که ادامه این پروژه سریع‌تر انجام گیرد.

وزیر کشور با اشاره به در هم تنیدگی مسائل و موضوعات مرتبط بین استان البرز و شهر کرج با پایتخت و تهران گفت: با توجه به موقعیت استان البرز و شهر کرج بخشی از بار مشکلات مختلف پایتخت و تهران بر دوش کرجی‌هاست. برای همین باید با یک دید ملی و فراگیر به استان البرز و کرج نگریسته شود. در این موضوع تمرکز قطار شهری کرج باید برای خط ٢ آن به‌ ایستگاه شهید سلطانی و وصل شدن متروی کرج به متروی تهران باشد.
وی افزود: با توجه به گزارشاتی که مسئولان محترم در همین جلسه دادند امید می‌رود که با یک سرعت خوب شاهد تحقق این مطالبه به حق مردم کرج باشیم تا یکی از گره‌های ترافیکی شهر کرج باز شود و استفاده از حمل و نقل عمومی مناسب برای شهروندان کرجی و تهرانی امکان‌پذیر شود.

منتشر شده در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =