مصلی

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اهمیت وضرورت تأمین فضایی مناسب ودرخور شهروندان جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز عبادی سیاسی جمعه، پروژه طراحی، تهیه، تدارک و اجرای تکمیل اسکلت مصلی امام خمینی (ره) در دستور کار مجموعه مدیریت شهری کرج قرار گرفت.

محمدرضا ناصرخاکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج این مطلب را اعلام کرد و اظهار داشت: شهرداری کرج با هماهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه کرج و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، این پروژه و طرح توسعه کرج را بصورت EPC دردستور کار خود قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مصلی دارای دو بخش است، عنوان کرد: تکمیل اسکلت بتنی ساختمان مرکزی مصلی در ابعاد ۸۰×۸۰ متر در دو طبقه به صورت زیرزمین و طبقه همکف، جمعاً با زیربنای حدود ۱۵ هزار متر مربع انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج در تشریح جزئیات تکمیل اسکلت بتنی ساختمان مرکزی، عنوان کرد: سقف طبقه زیرزمین از نوع دال بتنی و سقف طبقه همکف از نوع سازه فضا کار با پوشش ساندویچ پنل می‌باشد.

ناصرخاکی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته تاکنون در این بخش شامل تکمیل قسمت‌های باقیمانده از سازه بتنی موجود، اجرای عملیات مقاوم‌سازی سازه بتنی موجود و اجرای سازه فلزی سقف طبقه همکف می‌شود.

طرح توسعه مصلی درمجاورت سازه شبستان مرکزی

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح توسعه مصلی در مجاورت سازه شبستان مرکزی اشاره و بیان کرد: این بخش در پنج طبقه با زیر بنایی برابر ۱۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع و بصورت سازه بتنی درحال اجرا بوده و دارای فضاهایی با کاربری اداری - فرهنگی – آموزشی و کتابخانه خواهد بود.

ناصرخاکی با بیان اینکه پروژه درحال حاضر حدود ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با توجه به تأکیدات ستاد محترم برگزاری نماز جمعه کرج و تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده در فاز نخست نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان مرکزی مصلی (شبستان مرکزی) اقدام شود که این امر مطابق برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی پیمانکار پروژه نهایتاً تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ به انجام خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =