مهرداد کیانی

شهردار کرج گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و بهار قرآنی با جشنواره لاله‌های کرج فرصتی مغتنم برای ایجاد فضای معنوی در بوستان گل‌های کرج ایجاد کرده است.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیریت شهری کرج با همکاری روحانیون و تشکل‌های مذهبی اقدام به برگزاری مراسمات مذهبی در حاشیه جشنواره لاله‌های کرج کرده که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شد.

شهردار کرج افزود: با توجه به این‌که جشنواره لاله‌ها با ماه مبارک رمضان و بهار قرآنی تقارن پیدا کرده است مدیریت شهری کرج  اقدام به برگزاری مراسم جزخوانی قرآن و همچنین مسابقات مختلف قرائت قرآن کریم و حفظ کرده‌ایم که با استقبال خوبی از طرف مخاطبان خصوصا نسل جوان مواجه شده است. همچنین  نماز جماعت باشکوه در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

مهرداد کیانی همچنین از اقدام مدیریت شهری کرج در برپایی سفره افطاری ساده خبرداد و گفت:  طی این اقدام روزه‌داران سر سفره به صورت دسته‌جمعی افطار می‌کنند. خوشبختانه توانستیم در این چند روز برای هزاران نفر از شهروندان در حد یک افطاری ساده اما معنوی سفره برپا کنیم تا فضایی معنوی در این جشنواره لاله‌ها ایجاد شود.

برپایی فروشگاه گل و گیاه و لوازم باغبانی در حاشیه جشنواره لاله‌ها

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات گل و گیاه و لوازم باغبانی به شهروندان کرجی و بازدیدکنندگان از جشنواره لاله‌ها، مجموعه مدیریت شهری اقدام به برپایی بازارچه‌ای در محل بوستان گل‌های کرج کرده است که مورد استقبال مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است.

مهرداد کیانی در این خصوص گفت: به همت سازمان سیما و منظر در حاشیه برگزاری جشنواره لاله‌ها در محل بوستان گل‌های کرج در پارک چمران بازارچه‌ای برپا شده که بازدیدکنندگان می‌توانند انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و همچنین لوزام باغبانی و نگهداری از گل و گیاه را از این بازارچه تهیه کنند.

شهردار کرج با اشاره به علاقه شهروندان نسبت به نگهداری گل و گیاه آپارتمانی افزود: با توجه به تغییرات سبک زندگی و گسترش زندگی آپارتمانی، شهروندان علاقه بیشتری به نگهداری گل و گیاه مناسب برای فضای آپارتمان‌ها دارند. بر همین اساس مدیریت شهری کرج با برپایی این بازارچه اقدام به ارائه این دست گل‌ها و گیاهان مناسب کرده است. همچنین در این بازارچه کارشناسانی هم حضور دارند که جهت مشاوره‌های لازم به شهروندان برای نگهداری بهتر گل‌ها و گیاهان در فضای آپارتمانی اقدام می‌کنند.

محیطی شاد برای کودکان در جشنواره لاله‌های کرج

شهردار کرج در ادامه گفت: مجموعه مدیریت شهری تلاش کرده  که فضای جشنواره لاله‌های کرج محیطی خانوادگی باشد خصوصا برای کودکان فضایی شاد و مفرح فراهم کند تا خاطره‌ای ماندگار برای آنان ساخته شود.

مهرداد کیانی با اعلام این مطلب گفت: به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج در حاشیه جشنواره لاله‌ها و با همکاری تشکل‌های مختلف مردمی دیگر غرفه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای کودکان برپا شده است.

وی در ادامه افزود: از جمله غرفه‌های برپا شده در حاشیه جشنواره لاله‌ها غرفه نقاشی و بازی کودکان، غرفه‌ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، غرفه‌ کتاب‌خوانی، غرفه‌ آشنایی با کرج و استان البرز، غرفه‌ قران‌خوانی و مسابقات مختلف فرهنگی و مذهبی است.

مهرداد کیانی با تاکید بر تلاش مجموعه مدیریت شهری کرج برای ایجاد فضای خانوادگی مناسب و خاطره‌سازبرای کودکان گفت: با هماهنگی صورت گرفته مدارس کرجی می‌توانند دانش‌آموزان را برای اردو و بازدید از جشنواره لاله‌ها و در کنار آن بازدید از پارک محیط‌بان و سافاری به این جشنواره بیاورند.

منتشر شده در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =