ششمین جلسه طرح تفضیلی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: در طرح تفصیلی آتی کرج تلاش شده به موضوع پیاده محوری و ایجاد مسیرهای پیاده مدار در شهر با حساسیت بیشتری پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در حاشیه کارگروه بررسی طرح تفصیلی آتی شهر کرج که با حضور عمار ایزدیار نایب رئیس و علی ذبیحی خزانه دار، سید مرتضی اعتصامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی، مسعود محمدی رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج و سایر مدیران و کارشناسان مربوطه برگزار شد، با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: یکی از مباحثی که در جلسه امروز بازنگری طرح تفصیلی آتی کرج مورد بررسی قرار گرفت، چگونگی ورود و خروج به دهکده توریستی باغستان بود که از میان طرح‌های پیشنهادی مشاور، بهترین گزینه تأیید شد.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت تقاطع‌های غیرهمسطحی که فاز صفر و یک آن‌ها انجام شده و قرار است تا پایان دوره ششم شورا اجرایی شوند، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه در طرح تفصیلی آتی کرج تلاش شده به موضوع پیاده محوری و ایجاد مسیرهای پیاده مدار در شهر با حساسیت بیشتری پرداخته شود، افزود: چگونگی «جابه جایی در شهر» و ارتقای زیرساخت‌های آن همواره مورد توجه تصمیم‌گیران و برنامه ریزان شهر بوده و شهروندان به عنوان رکن اصلی شهر حق دارند که برای تردد آسان به پیاده راه و مسیرهای پیاده روی استاندارد دسترسی داشته باشند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج اضافه کرد: در این راستا در طرح تفصیلی آتی، رویکرد پیاده محوری در اولویت قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: البته با توجه به اینکه مسیر دسترسی به برخی املاک شهری صرفاً از طریق معابر فعلی امکان‌پذیر است، در اجرای طرح‌های پیاده مدارانه امکان حذف کامل معابر مد نظر وجود ندارد و بنا هست در فضاهای مشخص شده، معابر ماشین رو محدود و نهایتاً به پیاده رو تبدیل شود.

به گفته سعیدی کیا؛ در طرح تفصیلی آتی کرج به تأمین پارکینگ‌های عمومی در نقاط مختلف شهر هم به طور ویژه‌ای پرداخته شده و قرار است در جلسه آینده پیشنهادات موجود در خصوص جانمایی آن‌ها بررسی شود.

وی توضیح داد: اعضای این کارگروه در تلاشند تا پایان مهلت مقرر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح تفصیلی آتی را بررسی و برای تصویب به شورای شهر ارسال کنند تا انتظار چند ساله در این خصوص به پایان برسد.

مباحث مهم بازنگری طرح تفصیلی آتی کرج مورد بررسی قرار گرفت

مباحث مهم بازنگری طرح تفصیلی آتی کرج مورد بررسی قرار گرفت

مباحث مهم بازنگری طرح تفصیلی آتی کرج مورد بررسی قرار گرفت

مباحث مهم بازنگری طرح تفصیلی آتی کرج مورد بررسی قرار گرفت

منتشر شده در تاریخ 23 خرداد ماه 1402
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =