8

مدیر منطقه ۸شهرداری کرج از بازسازی انهار قدیمی و تبدیل آنها به نهرهای جدید کتابی شکل تحت عنوان «کانیو» در برخی از معابر محله جهانشهر خبرداد.

غلامرضا رضوانی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ از بازسازی انهار قدیمی و تبدیل آنها به نهرهای جدید کتابی شکل تحت عنوان «کانیو» به متراژ ۶۰ مترطول در خیابان گلستان ۳ واقع در جهانشهر، بلوار مولانا خبرداد.


وی با تاکید به احصا مسائل و مشکلات محلات سطح منطقه، به منظور کسب رضایت‌مندی شهروندان گفت: یکی از طرح‌های عمرانی منطقه بر اساس درخواست‌های شهروندان، جمع آوری و بازسازی انهار قدیمی است.


این مسئول افزود: بازسازی انهار قدیمی و تبدیل آنها به نهرهای جدید کتابی شکل تحت عنوان «کانیو» با محوریت بافت فرسوده در سطح محلات منطقه۸ در حال انجام است.


وی اظهار داشت: نهرهای فرسوده به عنوان یک تهدید محسوب می‌شود و علاوه بر اینکه منشاء تجمع جانوران موذی، بوی نامطبوع و انتشار آلودگی در زمان وقوع بارندگی منجر به آبگرفتگی و نشست فاضلاب به منازل شهروندان نیز می‌شود.


رضوانی خاطر نشان کرد: مزیت کانیو نسبت به نهر، نگهداری، نظافت و لایروبی آسان‌تر و کم هزینه‌تر است چرا که لجن و ضایعات کمتری در آنها جمع می‌شود و تنها آب باران در آن جاری می‌شود که در صورت انتقال صحیح آن از طریق کانال به خارج از محدوده شهری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

منتشر شده درتاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =