• ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
  • کد خبر: 84445
عباس سعیدی کیا

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: بررسی طرح تفصیلی آتی کرج در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح تفصیلی آتی کرج اظهار کرد: در طرح‌های توسعه شهری، توجه به شبکه معابر، آزادسازی، تعریض معابرو... اهمیت به سزایی دارد.


وی با اشاره به برخی نواقص طرح تفصیلی فعلی کرج توضیح داد: با توجه به توسعه روزافزون شهر و افزایش جمعیت، بازنگری این طرح برای دستیابی به توسعه متوازن شهری ضروری به نظر می‌رسید.


وی توضیح داد: در بررسی طرح تفصیلی آتی کرج به موضوعات مختلفی همچون تعیین حریم شهر، مسیرها، شبکه‌های تأسیسات از جمله شبکه برق‌رسانی، کاربری‌های پیشنهادی، شبکه معابر احداثی و تعریض گذرها، طرح هندسی میادین و اتصالات شهری و ضوابط تراکم شهری، جلوگیری از ایجاد سکونتگاه‌های ناکارآمد و ... توجه شده است.


این مسئول با بیان اینکه طرح تفصیلی سند چشم‌انداز توسعه شهری است، ابراز کرد: قطعا طرح تفصیلی آتی به عنوان راهبرد اجرایی برای فعالیت‌های شهرداری کرج ملاک عمل قرار می‌گیرد.


سعیدی کیا تاکید کرد: در طرح تفصیلی آتی، چشم‌انداز و آینده کرج به عنوان یکی از کلانشهرهای شاخص کشور باید به خوبی دیده و تدابیر لازم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم خدماتی، فرهنگی، درمانی و... در مناطق ۱۰گانه اتخاذ خواهد شد.


معاون شهرسازی و معماری کرج با اشاره به اینکه در این طرح تامین منافع شهرو شهروندان در اولویت قرار دارد، افزود: با تصویب طرح تفصیلی موضوعات و معضلاتی که امروز مدیریت شهری، شهروندان و… با آن دست به گریبان هستند کاهش می‌یابد و مسیر برای توسعه همه جانبه ایران کوچک هموار می‌شود.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اینکه بررسی طرح تفصیلی آتی کرج در مراحل نهایی قرار دارد، توضیح داد: نسخه اولیه این طرح آماده شده و باید مراحل اعمال تغییرات و تصویب نهایی آن انجام شود تا خروجی طرح، موثر و کارآمد باشد.

منتشر شده درتاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =