6

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج از تخریب پنج مورد مرکز غیر مجاز تفکیک زباله و جمع آوری ضایعات با مشارکت سازمان مدیریت پسماند خبر داد.

محمد رضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: وجود مراکز جمع‌آوری ضایعات در سطح منطقه مضرات و معایب بسیاری دارد، این مراکز عموما محل تجمع زباله و ضایعات هستند، بنابراین می‌توانند به مرکز تجمع موجودات موذی مانند موش، سوسک و ... نیز تبدیل شوند، قطعا اگر این مراکز در خارج از مناطق مسکونی واقع نشده باشند، بهداشت و سلامت عمومی را در آن منطقه مورد تهدید قرار می‌دهند.


وی افزود: این منطقه در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با توجه به مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از وجود انبارهای ضایعاتی، جمع‌آوری و پاکسازی انبارهای ضایعات غیرمجاز را به صورت مستمر انجام می‌دهد.

تخریب و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز ضایعات در منطقه ۶ کرج


آژیر بیان کرد: مراکز خرید و فروش ضایعات باعث افزایش سرقت در جامعه نیز می‌شود، برخی از افراد به طمع کسب درآمد اقدام به سرقت آهن‌آلات، سیم‌های برق مسی و ... می‌کنند.


وی ضمن بیان این مطلب که متاسفانه افرادی با سازه‌ها و ضایعات به دیوارکشی و فعالیت‌های تفکیک و بازیافت پسماندها به صورت غیراصولی اقدام می‌کردند، اظهار داشت: در همین راستا برای مقابله با این مراکز غیر مجاز با مشارکت سازمان مدیریت پسماند ۵ مورد انبار غیرمجاز شناسایی و اعمال قانون شده‌اند.

منتشر شده در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =