سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: بهره برداری از تله کابین بیجی گامی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت امکان سنجی احداث تله کابین در ارتفاعات بیجی اظهار کرد: طرح احداث تله کابین در ارتفاعات شمالی کرج از دو دهه گذشته تا کنون و مورد توجه بوده است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: طی این مدت مطالعاتی در این خصوص انجام و طرح‌هایی نیز ارائه شد ولی متاسفانه به دلیل وجود موانعی از جمله وجود دکل‌های فشارقوی در مسیر اجرا، این طرح مسکوت مانده است.

وی اضافه کرد: در آخرین اقدام، با استفاده از توان و تخصص مشاوری که تجربه احداث تله کابین در چند شهر را دارد، مسیری از شمال عظیمیه به سمت قله بیجی طراحی شد تا بخشی از مشکلات موجود مرتفع شود.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج توضیح داد: بعد از چند بازدید میدانی که به همراه اعضای شورای شهر و مدیران شرکت برق تهران از این منطقه انجام شد، راهکارهایی برای هموارسازی مسیر اجرای این طرح ارائه شد که به زودی تصمیم نهایی در این خصوص اعلام می‌شود.


سعیدی کیا ابراز کرد: البته در مسیر اجرای این طرح موارد دیگری از جمله تملک اراضی دولتی موجود در محدوده اجرا، پیش‌بینی برای ایجاد پارکینگ با توجه به مجاورت تله کابین با بزرگراه شمالی، تجهیز مقصد نهایی تله کابین وجود دارد که باید مرحله به مرحله انجام شود.


وی گفت: با توجه به اینکه طرح‌های گردشگری متنوعی برای ارتفاعات بیجی در نظر گرفته شده، احداث این تله کابین می‌تواند نقش به سزایی در توسعه گردشگری کرج، اشتغالزایی و جذب مسافر داشته باشد.


این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه به اعتبار بسیار زیادی نیاز دارد، گفت: چند سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی شرایط آن‌ها هستیم.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به اینکه بهره برداری از تله کابین بیجی گامی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: این طرح به محض انعقاد قرارداد و جذب سرمایه سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مرحله اجرا می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =