مناقصه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج از اتمام عملیات اجرایی ۴۵ درصد از کلکتورهای اصلی جمع آوری روان آب‌های سطح شهر خبر داد و گفت: اقدامات لازم در خصوص جلوگیری و مقابله با سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌های سطح شهر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمدرضا ناصرخاکی با بیان این مطلب گفت: جمع آوری روان آب‌های سطح شهر از موضوعات بسیار مهم و عمده شهر است که هر ساله هزینه‌ای برای این موضوع اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کارایی شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی زمانی مشهود است که به صورت کامل طراحی و اجرا شود، یادآوری کرد: تا کنون ۴۵ درصد از عملیات اجرایی این شبکه به اتمام رسیده و در تلاشیم تا در آینده‌ای نزدیک این مهم را به صورت کامل بهره برداری کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه به چالش‌های موجود در سطح شهر در خصوص آبگرفتگی معابر اشاره و بیان کرد: یکی از این چالش‌ها در محله مهرشهر در بولوار ولیعصر بود که طبق کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد با اجرای یک کلکتور به طول سه کلیومتر این مشکل قابل رفع است. در حال حاضر قرارداد اجرای این مهم منعقد و تجهیز کارگاه انجام شده و در هفته آتی عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

آبگرفتگی در بولوار جانبازان از دیگر معضلات شهری در فصول بارندگی بود که ناصرخاکی به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به شیب طولی که در این بولوار وجود دارد، معضلاتی هنگام بارندگی پدیدار می‌شود بر همین اساس اجرای کلکتور در این محدوده نیز مورد بررسی قرار گرفت و در مرداد ماه سال جاری عقد قرارداد جهت تحقق این مهم صورت پذیرفت.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در حال حاضر با همکاری منطقه ۱، عملیات تجهیز کارگاه بولوار جانبازان در حال انجام است و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

از دیگر موضوعاتی که از سوی معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج مطرح شد، مشکلات عدیده هدایت و انباشت آب‌های سطحی در اراضی بالا دست محله تاکسیرانی واقع در شرق زندان قزلحصار بود که موجب پدید آمدن معضلات زیست محیطی نیز شده و مشکلات فراوانی را برای شهروندان آن محدوده ایجاد کرده بود.

ناصرخاکی با اشاره به اینکه این موضوع مربوط به ادامه کانال سیاه جوی است اضافه کرد: طی همکاری که با معاونت خدمات شهر صورت پذیرفت، رفع معضل به طرح و برنامه رسید و این مشکل چندین ساله رفع شد و به جرات می‌توان گفت محدوده مذکور سر و سامان گرفت.

وی ادامه داد: البته لینک ارتباطی در اراضی زندان نیز داریم و در تلاشیم بر اساس توافقات پیش رو، معضل جمع آوری آب‌های سطحی در آن محدوده را نیز رفع کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه به موضوع لوله گذاری محله‌های شعبان آباد و اختر آباد اشاره و بیان کرد: این عملیات اجرا و به اتمام رسیده است.

ناصر خاکی در تشریح اقدامات صورت گرفته جهت رفع آبگرفتگی در بولوار شهید باهنر که مدیریت شهری از سال ۹۸ درگیر آن است گفت: اجرای کلکتور بولوار شهید باهنر در مراحل پایانی است و اتصال آن به بولوار باغستان ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی همچنین از عملکرد این معاونت در خصوص رفع آبگرفتگی‌ها در ۴۵ متری گلشهر یاد کرد و با اشاره به اینکه از خیابان هوشیار به سمت ۴۵ متری کلکسیونی از موضوعات و تاسیسات زیرساختی و شهری را داریم که اجرای کار را سخت کرده، گفت: این پروژه نیازمند مطالعات بود که صورت گرفت و با توجه به تقاطع غیر همسطحی که در آن محدوده قرار دارد یک مسیر پیشنهادی انتخاب شده و امید است به زودی به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در پایان از مدیران مناطق خواست تا با توجه به قرارگیری در فصل بارندگی اقدامات لازم در خصوص لایروبی انهار و رسیدگی به چاه‌های جذبی انجام دهند تا هنگام بارندگی مشکلی برای تردد شهروندان به وجود نیاید.

منتشر شده در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =