خط ویژه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج ضمن تشریح میزان پیشرفت فیزیکی پروژه خط ویژه اتوبوس تندرو، گفت: اتوبوس‌های تندرو یکی از کارآمدترین و موثرترین روش‌های حمل و نقل عمومی محسوب می شود.

 به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، ایجاد ساختارهای مناسب حمل و نقل و ترغیب شهروندان به استفاده از انواع روش‌های حمل و نقل عمومی (مانند اتوبوس، مترو، تراموا و غیره) به یکی از چالش‌های مهم مدیران شهری تبدیل شده است.

 در این راستا در بین انواع سیستم‌های حمل و نقل عمومی، سامانه اتوبوس‌های تندرو یکی از کارآمدترین و موثرترین روش‌های حمل و نقل عمومی است که دارای مزایای فراوانی بوده و در اکثر کلان شهرهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی و با توجه وضعیت ترافیکی معابر ضرورت احداث و راه اندازی خط ویژه اتوبوس تندرو در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران احساس می شد، اظهار کرد: این پروژه به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر از میدان حصارک آغاز و تا پل فردیس(پایانه شهید سلطانی) ادامه دارد.


فرزین فرشاد ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته و میزان پیشرفت فیزیکی این طرح، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه خط ویژه اتوبوس تندرو مهرماه سال جاری آغاز و تا کنون بیش از یک و نیم کیلومتر جدول گذاری و بیش از ۵۰۰ متر مربع کف پوش اجرا شده است.

 وی در ادامه حجم عملیات خاکبرداری و تخریب صورت گرفته در مسیر اجرای طرح مذکور را ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عنوان کرد و گفت: حجم بتن ریزی و خاکریزی در راستای اجرای این پروژه به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ متر مکعب بوده است.

 به گفته این مسئول در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه مسیر ویژه اتوبوس تندرو در پایانه حصارک" ضلع جنوب"، ایستگاه آقا رضایی، ضلع شرقی تقاطع گلشهر – بهشتی، ایستگاه میانجاده و ایستگاه دهقان ویلا در حال انجام است.

پروژه خط ویژه اتوبوس تندور در مسیر پیشرفت

پروژه خط ویژه اتوبوس تندور در مسیر پیشرفت


منتشر شده در پنجشنبه  ۲۳ آذر ۱۴۰۲ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =