بازدید از پروژه مصلی به همراه شهردار و اعضای شورا 21 آبان

شهردار کرج گفت: توسعه ساختمان مرکزی مصلی امام خمینی(ره) با هدف تامین نیازهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جمعیت کلانشهر کرج در حال انجام است و این پروژه در سال جاری نزدیک به ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اذعان کرد: اعتبار مصوب پروژه در سال ۹۹ مبلغ ۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ مبلغ یکصد میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر بوده است.

کیانی افزود: پاسخگویی به جمعیت گسترده نمازگزاران و علاقمندان فرهنگی، مذهبی را از ضرورت های اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: عملیات احداث ساختمان مرکزی مصلی در دو طبقه شامل زیرزمین و همکف با زیربنای هر طبقه حدود ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع در اواخر دهه ۸۰ آغاز شد و تا اوایل دهه ۹۰ ادامه یافت.

وی بیان کرد: در طول یک دهه بخش قابل توجهی از سازه بتنی پروژه در طبقه زیرزمین اجرا شد اما پروژه در همین مرحله متوقف و تا سال ۹۶ به صورت نیمه کاره رها شد.

به گفته این مسئول، شهرداری کرج صرفا مسئولیت تامین مالی پروژه را به عهده داشته و در قبال سایر امور از جمله تهیه نقشه و مشخصات فنی مسئولیتی به عهده نداشته است.

وی، با اشاره به برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب مهندس مشاور در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه به صورت ای. پی. سی و با مبلغ اولیه ۲۳۴ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال منعقد شد.

شهردار کرج با بیان اینکه پروژه در تاریخ سوم تیرماه ۹۹ خاتمه پیمان شده است، ادامه داد: ادامه کار طی برگزاری مناقصه عمومی به گروه طرح و ساخت شرکت آرمه سازه نوین در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۹۹ برای مدت ۲۴ ماه به صورت ای. پی. سی واگذار شد و عملیات اجرا مجدد از اوایل مهرماه آغاز گردید.

کیانی تاکید کرد: پروژه توسعه ساختمان مرکزی مصلی امام خمینی(ره) در سال جاری ۱۶.۲۴ پیشرفت داشته و مجموعه طرح دارای ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

منتشر شده در تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =