جلسه شورا اداری شهرستان کرج به همراه شهردار و فرماندار 27 آذر - کراپ‌شده

جلسه شورای اداری شهرستان کرج به میزبانی شهرداری کرج در محل ساختمان مرکزی این شهرداری با حضور فرماندار، شهرداران کرج، آسارا، کمالشهر، اعضای شورای اسلامی شهر کرج و جمعی از مدیران اداری و مدیریت شهری برگزار شد.

مهرداد کیانی  در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری کرج گفت: با توجه به ویژگی خاصی که کلانشهر کرج در استان البرز دارد تمام تلاش ما بر این بوده که علاوه بر اجرای سریع و جهادی ابرپروژه های چشمگیر هرگونه کمکی که بتوانیم به دیگر شهرهای شهرستان کرج و استان البرز ارائه دهیم و آمادگی داریم که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در راستای خدمات رسانی به مردم شریف استان البرز با تمامی شهرداری های اطراف و ادارات مختلف همکاری کنیم.

شهردار کرج در ادامه گزارش عملکرد شهرداری کرج گفت: بالاخره بعد از ۲۰ سال متروی کرج به سرانجام رسید و هم اکنون  بخشی از خط متروی شهر کرج به صورت رایگان  و آزمایشی مشغول خدمات رسانی است و امید می رود که در ایام دهه فجر ایستگاه شهید سلطانی هم افتتاح شود.

وی افزود: یکی دیگر از ابرپروژه های مهم شهر کرج که البته در قامت یک پروژه ملی باید آن را در نظر داشت بزرگراه شمالی کرج است که بالاخره بخش مهمی از آن به طول ۷ کیلومتر زیر بار ترافیک رفت و هم اکنون شهروندان کرجی از آن استفاده می کنند. با همت و همکاری که از سوی دولت محترم سراغ داریم امید می رود به زودی بتوانیم این اتوبان را به  اتوبان همت تهران متصل کنیم تا نه تنها به مردم تهران و کرج که به مردم ۱۴ استان غربی کشور خدمت رسانی کنیم.

کیانی در ادامه گفت: در کنار این دو ابرپروژه که حتی می توان آن ها را در شاخص ملی تعریف کرد، هفت تقاطع غیر همسطح را هم به صورت همزمان شروع کرده ایم که با اختصاص بودجه لازم امید می رود با احداث این تقاطعات شاهد باز شدن گره های ترافیکی مهمی در سطح شهر کرج باشیم.

شهردار کرج تاکید کرد: با افتخار باید بگوییم که کرج اولین شهری است که به اتوبوس برقی مجهز خواهد شد و ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کرج اضافه می شود.  همچنین قرار داد ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی  هم بسته شده  که در کنار احداث خط بی آر تی از حصارک تا میدان مرکزی امام خمینی شهر کرج می تواند تحول بزرگی را در حمل و نقل عمومی شهر کرج ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی نیز خوشبختانه شهرداری کرج یکی از پیشروترین ارگان ها در اجرای دستور مقام معظم رهبری در راستای جوان گرایی بوده؛ امروز شاهد حضور مدیران گام دومی جوان، مومن و انقلابی هستیم که در نوع خودش موجب بالا رفتن کیفیت کار و سلامت محیط اداری شده است.

در ادامه این جلسه  ابوالفضل رحمانی مدیریت پروژه بزرگراه شمالی گزارشی از عملکرد این پروژه ارائه داد.

وی گفت: در حقیقت پروژه بزرگراه شمالی تنها یک پروژه شهری نیست بلکه ابعاد بزرگ ملی دارد. این پروژه یک کریدور مهم ارتباطی بین پایتخت با ۱۴ استان غربی کشور را فراهم می کند و از این منظر واقعا مدیریت شهری کرج یک کار بزرگ را بر دوش خود گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه از سال ۹۴ پروژه بزرگراه شمالی استارت خورد عنوان کرد: با تمام فراز و نشیب هایی که به خاطر تحریم ها و مشکلات گرانی مصالح به وجود آمد اما در نهایت با حمایت مدیریت شهری و همت مدیران و متخصصان جوان ایرانی توانستیم بخشی از این پروژه را به سرانجام برسانیم.

رحمانی تاکید کرد: البته احداث پل بیلقان و اتصال این بزرگراه به بزرگراه همت تهران به جرات یکی از بزرگترین کارهای عمرانی در سطح ملی و حتی بین المللی خواهد شد که امید می رود با همت نیروهای متخصص داخلی به سرانجام برسد تا یکی از شاهکارهای مهندسی ایرانی را شاهد باشیم.

وی در توضیح ابعاد دیگر پروژه بزرگراه شمالی گفت: این پروژه علاوه بر این که بار ترافیکی اتوبان کرج و قزوین را کاهش می دهد، کریدوری برای ۱۴ استان غربی کشور با پایتخت محسوب می‌شود و دارای ۱۹ تقاطع است و یکی از پیچیده ترین عملیات عمرانی جاری در کل کشور است که در سفر اخیر استانی ریاست جمهوری هم مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت. با تکمیل این پروژه می توان روزانه ۹۰ میلیارد تومان در مصرف بزنین صرفه جویی کرد.

در ادامه جلسه خلیل کوزه کنانی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در توضیح روند تکمیل پروژه متروی کرج گفت: همان طور که شهردار محترم تاکید کردند نهایتا بعد از ۲۰ سال قطار شهری کرج در زیر پوست شهر به جریان افتاد. هم اکنون حدود ۶ کیلومتر از این خط مورد استفاده قرار گرفته و امید ما این است که بقیه خط نیز به سرعت تکمیل شود.

وی افزود: مشکل اصلی ما تامین رام قطار است که قول های مساعدی از دولت محترم و وزارت کشور در این زمینه گرفته ایم. البته دومین رام قطار هم اکنون در مراحل نهایی قرار گرفتن روی ریل است که به زودی از آن استفاده می کنیم.

کوزه کنانی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که تا ایام دهه فجر امسال ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج که در واقع نقطه اتصال متروی کرج به متروی تهران به عنوان یک زنجیره است را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اضافه کرد: اگر این مهم محق شود بار ترافیکی بسیاری از دوش شهر کرج در محدوده پل فردیس و اتوبان کاسته خواهد شد و در این زمینه مدیریت شهری کرج با تمام توان مشغول بوده و حتی رکوردهای ساخت ایستگاه در سطح کشور را نیز جا به جا کرده است.

در ادامه این جلسه منوچهر غفاری معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری کرج گزارشی از دیگر عملکردهای شهرداری کرج ارائه داد و گفت: لازم به اشاره است که در چند ماه اخیر ۲۴۴ هزار تن آسفالت توسط شهرداری کرج تولید و پخش شده است. همچنین در حوزه سیما و منظر پروژه های شاخصی همچون پارک رود افتتاح شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که شهرداری کرج ۱۳ هزار پرسنل دارد ساماندهی و سازماندهی این نیروی انسانی در قالب معماری سازمانی و نظام پرداخت مبتنی بر میزان عملکرد در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که با اجرایی شدن این دو موضوع شاهد بالا رفتن کیفیت مجموعه خواهیم بود.

غفاری افزود: همچنین در حوزه شهر هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی با راه اندازی ۲۵ سامانه هوشمند و در نهایت متمرکز کردن تمام آن ها در مجموعه کرج من در آینده نزدیک خدمات بسیار بهتری در حوزه خدمات الکترونیکی به شهروندان ارائه خواهیم داد.

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان کرج یحیی رمضانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن تشکر از گزارشات ارائه شده گفت: خوشبختانه در یک همکاری همه جانبه بین دولت با مجموعه مدیریت شهری شاهد کارهای بزرگ و جهادی بودیم که عزیران در این جلسه گزارش آن را ارائه دادند. همین جا از تمامی مدیران  شهرستان کرج می خواهم از این ابرپروژه ها بازدید کنند تا میزان همت و تلاشی که مجموعه  مدیریت شهری کرج انجام داده را با چشمان خود مشاهده کنند.

فرماندار ویژه کرج ضمن تشکر از شهرداری کرج برای میزبانی بسیار شایسته از رئیس جمهور در هفته گذشته گفت: به جرات می‌توانم بگویم یکی از بهترین سفرهای استانی به همت شهروندان محترم استان البرز و با زمینه سازی تمامی ارگان های مرتبط خصوصا با همت شهرداری کرج توسط مقام محترم ریاست جمهوری برگزار شد که در سفرهای اخیر استانی ایشان بی نظیر بود. همین که شهرداری با همکاری دیگر ارگان ها از جمله سپاه مسیر استقبال از رئییس جمهور را به خوبی ساماندهی کردند و در محل مصلی به صورت آبرومندانه ای زمینه استقبال را فراهم کردند، جای تشکر دارد.

رمضانی در ادامه گفت: این روزها دغدغه اصلی تمامی ما باید عمل به توصیه مقام معظم رهبری در زمینه اجرای یک انتخابات پرشور باشد. در این زمینه هم بهترین کار این است که خدمت رسانی به مردم را تسریع کنیم. همین ابرپروژه ها و دیگر پروژه‌های خدمتگذاری را سریعا به سرانجام  برسانیم و با یک همت انقلابی و جهادی به مردم نشان دهیم که ولی نعمت ما هستند. این زمینه را برای حضور پرشکوه تر مردم در انتخابات فراهم می کند.

فرماندار کرج در انتها تاکید کرد: در طرح های تفصیلی و جامع باید با هماهنگی قرارگاه های اجتماعی نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردارتر داشته باشیم. همچنین از همین جا از تمامی مدیران محترم می خواهم که تمامی افتتاحیه هایی که باید در ایام دهه فجر انجام شود را در یک جدول زمان بندی دقیق و مدون آماده و اعلام کنند.

منتشر شده در دو شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =