جلسه بافت های فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: پیگیری جدی‌تر برای اجرای دستورالعمل‌های موجود در خصوص صدور اسناد مالکیت برای املاک قولنامه‌ای موجود در بافت‌های فرسوده از طریق اداره کل ثبت اسناد و املاک صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در حاشیه بیست و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان کرج که با حضور فرماندار ویژه این شهرستان و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه ۲۹ آذرماه، بازنگری ساختار کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد بازآفرینی شهرستان که طی جلسات قبل هم مورد تأکید فرماندار کرج بود بررسی شد و به تصویب رسید.


وی با بیان اینکه ساختار این کمیته‌ها در سال ۹۵ بررسی و مصوب شده بود، افزود: با توجه به تأکید فرماندار کرج مبنی بر فعالیت مجدد این کمیته‌ها، پیشنهادات ارائه و ساختار جدید مصوب شد.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج توضیح داد: ارائه پروپوزال طرح‌های بازآفرینی محمد شهر، کمالشهر و آسارا از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.


این مسئول با تأکید براینکه تدوین برنامه بازآفرینی شهرستان کرج نیازمند تهیه طرح‌های بازآفرینی شهرهای استان با محوریت محله محوری است، گفت: با توجه به اینکه شهرهای مذکور فاقد طرح بازآفرینی مصوب بودند، پیشنهادات شهرداری‌ها مطرح و مقرر شد در جلسه بعدی سازوکارهای تدوین طرح‌های بازآفرینی این سه شهر پیگیری شود.


سعیدی کیا ادامه داد: با توجه به مشکلات سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در اجرای طرح‌های بازآفرینی و اسناد توسعه محلات، دو موضوع مهم در این جلسه در دستور کار قرار گرفت که یکی از آن‌ها جابه‌جایی برخی از تیرهای برق در محلات مصباح و آق تپه و دیگری ایجاد شبکه فاضلاب در محله مصباح بود.


وی ابراز کرد: با حضور نماینده شرکت برق مقرر شد دستور لازم برای جابه جایی هر چه سریع‌تر تیرهای برق مورد نظر صادر شود تا شاهد تغییر فضای بصری این محلات و کاهش نارضایتی ساکنان باشیم.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته در خصوص طراحی ایجاد شبکه فاضلاب محله مصباح، مقرر شد این موضوع در اولویت آبفای کرج قرار بگیرد.


به گفته سعیدی کیا؛ صدور اسناد مالکیت برای املاک قولنامه‌ای موجود در بافت‌های فرسوده از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و قرار شد پیگیری جدی‌تری برای اجرای دستورالعمل‌های موجود در این خصوص از طریق اداره کل ثبت اسناد و املاک صورت بگیرد.


وی گفت: در نهایت مقرر شد کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهرستان کرج طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سال جاری تعریف و اجرایی کرده‌اند را با جزئیات میزان پیشرفت به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

پیگیر سنددار شدن املاک قولنامه‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کرج هستیم

پیگیر سنددار شدن املاک قولنامه‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کرج هستیم
 



منتشر شده در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =