9

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج از اقدامات اخیر حوزه فضای سبز این منطقه در طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای توسعه سرانه فضای سبز در سطح شهر صورت گرفته است.

حسین عطائی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور استقبال از بهار و طراوت بخشیدن به فضای سبز منطقه، این منطقه اقدام به اجرای کاشت نهال و حفر چاله برای روز درختکاری، آماده سازی بستر گل های فصلی تعویض شونده شامل گل های شب بو و همیشه بهار و بنفشه، رنگ آمیزی نیمکت، سطل زباله، پایه های چراغ، درب و پنجره سرویس های بهداشتی برخی از  پارک های سطح منطقه،  شست شوی حباب های پای چراغ جهت افزایش نور مناسب و تعویض لامپ ها، نصب سیستم آبیاری تحت فشار (قطره ایی) در عرصه های فضای سبز،  نظافت آبنماها و رنگ آمیزی میدان فجر و  برنامه ریزی برای توزیع نهال در روز درختکاری کرده است.


مدیرمنطقه ۹ شهرداری کرج  از فضای سبز به عنوان سرمایه مهم جامعه شهری و لازمه پویایی زندگی شهرنشینی یاد کرد و گفت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری است که علاوه بر تأمین بهداشت محیط شهر، نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامتی شهروندان دارد.


عطائی در ادامه، کارکرد تفریحی، تعدیل آلودگی هوا، ارتقاء سلامت جسمی و روحی شهروندان و زیباسازی محیط را از مهم‌ترین کارکردهای فضای سبز شهری عنوان و بر ضرورت برنامه‌ریزی به منظور توسعه فضای سبز شهری تأکید کرد.


این مسئول با تأکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه عرصه‌های سبز، یادآور شد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری شهری به شمار می‌آید که باید در برنامه‌ریزی‌های شهری مورد توجه مسئولان ارشد قرار گیرد.


وی خاطر نشان کرد: در همین راستا حوزه فضای سبز منطقه  طرح‌های گسترش فضای سبز را با رعایت آیتم‌های مختلفی  در اجرای طرح استقبال ازبهار اجرایی می‌کند که انتخاب نوع و گونه گیاهی مناسب از جمله آیتم‌های مهم اجرای این طرح‌ها است.


این مسئول، یکپارچه‌سازی درختان، جمع‌آوری شاخه‌های خشک درختان، هرس علف‌های هرز، پابیل، کند وکوب وکود دهی درختان، هرس پرچین، زیرگیری درختان، کاشت گل‌های فصلی را از جمله اقدامات انجام شده در طرح استقبال از بهار به منظور افزایش سرانه فضای سبز در منطقه دانست و گفت: در همین راستا ایجاد تشتک و آبخور مناسب درختان معابر نیزاجرایی شد.


قطع و جمع‌آوری درختان خشک سطح منطقه، مرمت ست‌های تندرستی پارک‌ها، کاشت گل‌های فصلی بلوار شهدای دانش‌آموز و کاشت درختچه‌های لچکی حاشیه اتوبان همچنین هرس درختان و کند وکوب وکود دهی درختان از دیگر اقداماتی بود که عطایی به آن اشاره کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =