فضای مکث حصارک

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج گفت: فضای مکث یا همان پاتوق محله با هدف تعامل بیشتر اهالی با یکدیگر در بلوار آزادی محله حصارک بالا احداث شد.

محمدرضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه  در برخی از محله‌ها به دلیل محدودیت فضا، امکان ساخت بوستان فراهم نیست، اظهار کرد: ساخت فضای مکث به‌عنوان یک محل مناسب برای تعاملات اجتماعی و در عین حال فضای فراغتی و یکی از بهترین راهکارهای توسعه محلات به شمار می‌رود.


وی هدف از احداث پاتوق‌های محلی را کاهش نقاط بی‌دفاع شهری و تلاش برای قویتر شدن تعاملات اجتماعی، افزایش تعلق خاطر شهروندان به محیط شهری و ارتقاء کیفیت محیط شهری دانست و افزود: احداث پاتوق‌های محلی یکی از گام‌های مدیریت شهری در تحقق محله گرایی و ارتقاء سطح سلامت جسم و روح شهروندان است.


مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج بیان داشت: پاتوق‌های محلی با مشخصه خودمانی بودن و آرامش، جزئی از کانون‌های اجتماعی هستند.


آژیر گفت: در بازدیدهای میدانی که تحت عنوان طرح نجم از محلات سطح منطقه انجام می‌شد، به قطعه زمینی به متراژ ۳۵۰ متر در خیابان آزادی واقع در محله حصارک بالا که عموماً به‌صورت غیر رسمی به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌شد برخوردیم که باعث افزایش بی‌نظمی ترافیکی و عدم رضایت شهروندان شده بود.


وی اضافه کرد: با بررسی‌های بعمل آمده مقرر شد در راستای رفاه و تعامل بیشتر اهالی در این مکان فضای مکث اجرا شود که خوشبختانه ظرف مدت کمتر از یک ماه طراحی و اجرای پروژه انجام و به بهره‌برداری رسید.


مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج خاطر نشان کرد: فضای سبز این پاتوق با کاشت گونه‌های مختلف گل و گیاه، نصب مبلمان شهری و پایه چراغ آماده بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

فضای مکث حصارک اجرا شد

فضای مکث حصارک اجرا شد

فضای مکث حصارک اجرا شد

فضای مکث حصارک اجرا شد

فضای مکث حصارک اجرا شد

فضای مکث حصارک اجرا شد


منتشر شده در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =