• ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
  • کد خبر: 71528
اکبرسلیم نژاد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: فرهنگ زیربنای توسعه است.

اکبر سلیم نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: اختیارات قانونی اعضای شورای شهر مشخص است و آنها وظیفه دارند در حوزه این اختیارات برای پیشبرد اهداف توسعه ای شهر تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای شورای شهر نمایندگان مردم در پارلمان شهری هستند، باید در مسیر احقاق حقوق شهروندان به درستی گام بردارند و در این راه جهت گیری‌های سیاسی را کنار بگذارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر نقش فرهنگ در توسعه همه جانبه شهرهای امروزی توضیح داد: فرهنگ زیربنای توسعه است و بدون آن هیچ یک از اهداف پیش بینی شده محقق نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بار اجرای برنامه‌های فرهنگی صرفا به دوش مدیریت شهری نیست، ابراز کرد: اینکه انتظار داشته باشیم بار همه برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی  توسط  مدیریت شهری اجرا شود درست نیست چون فرهنگ متولیانی مثل اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات و ... دارد که باید به طور تخصصی اهداف فرهنگی را دنبال کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: گستره برنامه های فرهنگی بسیار زیاد و نباید آن را به برگزاری چند کنسرت و جنگ شاد و ... محدود کنیم .

این مسئول خاطر نشان کرد: باید به دنبال آموزش شهروندی در حوزه فرهنگ باشیم چون وقتی شهروندان به درستی آموزش می بینند، انگیزه بیشتری دارند تا در اداره امور شهر مشارکت داشته باشند.

سلیم نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت راه اندازی مراکز فرهنگی در شهر تاکید کرد و گفت: سرای محلات و خانه فرهنگ باید در محلات مختلف شهر راه اندازی شوند تا شهروندان با مراجعه به آنها بتوانند بخشی از نیازهای فرهنگی خود را مرتفع کنند.

عضو شورای شهر کرج ابراز کرد: شورای شهر موظف به دفاع از حقوق عمومی در عرصه فرهنگ است تا با اجرای طرح‌های فرهنگی موثر مشکلی از دوش شهر و شهروندان برداشته شود.

وی در پایان گفت: عملکرد شورای پنجم در پیگیری اهداف حوزه فرهنگ رضایت بخش بوده و امید است با تخصیص بودجه مناسب شاهدارتقای بیش از پیش زیرساخت های فرهنگی شهر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =