عباس زارع- رییس شورای اسلامی شهر کرج

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: فاصله گذاری اجتماعی به هیچ وجه در برخی مکان های کرج رعایت نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، عباس زارع در صد و هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور اظهار داشت: متاسفانه در امتداد بهمن و اسفند 98 با اپیدمی بیماری کوید 19 (کرونا) شروع شد و بسیاری از هموطنان عزیزمان را به دلیل مبتلا شدن به این بیماری از دست دادیم منجمله ایثارگران خط مقدم بهداشت و درمان کشورمان منجمله آقای دکتر سید حسن احمد میری پزشک خدوم کادر درمانی شهرمان کرج که یادشان را گرامی می داریم و به تمام تلاشگران این عرصه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، نیروهای خدماتی بلاخص همکاران در مدیریت شهری عوامل پر تلاش سازمان آرامستانها، آتش نشانی، پسماند، سازمان سیما، منظر و معاونت خدمات شهری و سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی که با قوت وحدت همگان در مقابله تا ریشه کن شدن این بیماری تلاش خواهیم کرد.

این مسئول تصریح کرد: در کنار دردها و مصیبتها و ضرر و خسارتهای ناشی از این بحران شاهد صحنه های زیبایی از همیاری، هم نوع دوستی و کمک همشهریان به گونه های مختلف بودیم که بعضاً موجب انسجام اجتماعی و تبلور نگاه انسان دوستانه گسترده در سطح شهرمان می باشد که از این انسانها و گروها نوید بخش باید تقدیر و تشکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: گروههای جهادی و NGO  ها، اشخاص حقیقی و حقوقی هر چند نقدها و گلایه های بسیاری در خصوص نحوه مدیریت این بحران غافل گیر کننده در دو ماه گذشته وجود دارد و لازم است که در زمان مناسب آسیب شناسی واقعی در محضر مردم شریف صورت پذیرد ولی اقدامات دو هفته گذشته و مشارکت مردم توانست تا حد زیادی در تعدیل گسترش این اپیدمی کمک نماید.

زارع بیان کرد: در کلانشهر کرج  به دلیل اعمال سیاست جدید فاصله گذاری اجتماعی هوشمند که ترتیبات آن اصلا مشخص نیست شاهد تجمع های متعدد در جلوی بعضاً بانکها، مغازه ها و... غیر مستقیم که فاصله گذاری اجتماعی به هیچ وجه رعایت نمی شود و این امر شاید موجب شیوع دوباره بیماری می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در این سیاست هوشمندی ندیدیم بلکه صرفاً به دلیل مسائل اقتصادی که آن هم سهم مهم می باشد ولی صرف وجود این مشکلات نباید با نادیده گرفتن نیازهایی اولیه اقشار محروم مانند کارگران روزمزد، دستفروشان، کسبه مستاجر و... آنها را به امان خدا رها کنیم که خود باید به دنبال معیشت باشد و گاهاً وعده هایی که  نحوه تحقق آنها را نمیدانم به چه صورتی است اعلام شد.

زارع گفت: شهر کرج دارای بافت حاشیه  نشینی گسترده ای می باشد که افراد کم برخوردار عمدتاً نیازهای شبانه روزی خود را با کارمزد بگیری یا درآمدی روزانه تامین می کنند و می بایست با تحلیل دقیق اجتماعی متناسب با وضعیت شهر برای شهروندان نیازمند برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: سلامتی بالاترین نعمت خداوندی می بایست و امنیت سلامتی جسم و روان شهروندان وظیفه دولتها می باشد با وجود همه مشکلات مردم حداقل اقدامات فیزیکی مورد نیاز برای مصون نگه داشتن خود را باید رعایت کرد. این بحران چالشهای مختلف را برای شهرداریها به پیش آورده که باید به آنها توجه داشت.


مدیریت شهری با کار کارشناسی بسته های تشویقی برای جذب مطالبات طراحی و تصویب کند
زارع عنوان کرد: ماه اسفند معمولاً ماه حساسی در وصول درآمدهای شهرداریها می باشد که به تنهایی هزینه های چند ماهه شهرداری را پوشش میداد ولی کرونا موجب شد که اسفند گذشته نتواند مانند سنوات قبلی نیازهای درآمدی شهرداری را با مشکلات تامین مالی مواجه خواهد ساخت و لذا ضمن بازنگری در برنامه های مدیریت شهری خود را باید با شرایط وفق دهیم و با بررسی و کارشناسی بسته های تشویقی برای جذب مطالبات طراحی و تصویب و به اجرا برسانیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در هزینه ها الویت بندی مجدد انجام دهد و با توجه به شرایط پروژه هایی که در اولویت نمی باشد به بعد موکول کند، افزود: دولت خسارتهای وارده به شهرداریها و هزینه های مرتبط را باید مد نظر گرفته و همانند موارد دیگر نسبت به جبران خسارتها به کمک شهرداریها بیاید.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شهر وقتی پویا می شود که جریان اقتصادی آن پویا گردد و لذا طرحهای مختلفی که موجب پویایی اقتصاد شهری مانند حمایت از کسبه، حمایت از کسب و کارهای کوچک، حمایت از ارائه دهندگان خدمات علمی و حمایت از هنرمندان و استمرار از سرمایه گزاران باید در صدر برنامه های مدیریت شهری باشد.

به گفته زارع، اقدامات عملی و حمایت از مستاجران و مشارکت کنندگان با شهرداری در خصوص مالاجاره و سهم المشارکه که برای حداقل دو ماه، تمدید پروانه ساختمانی، تسریع در اتوماسیون و عملیاتی کردن شهردای مجازی و کاهش میزان مراجعه ارباب رجوع و اجرای برنامه های دورکاری، ساماندهی کامل مراکز با احتمال بالای آلودگی مانند افراد درگیر در تفکیک زباله و مراکز آن جشنواره لاله بصورت مجازی اقدام شایسته ای بود که قابل تقدیر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =