سلیم نژاد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در مصاحبه زنده تلویزیونی با برنامه «نگاه مردم» به مناسبت سالروز تاسیس شوراها از دولتمردان تقاضا کرد برای افزایش اختیارات پارلمان های محلی چاره اندیشی کرده و به کاهش هزینه اداره شهرها و پیشبرد امور از طریق فرماندهی واحد کمک نمایند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، اکبر سلیم نژاد در ابتدای این گفتگوی زنده با تقدیر از توجه رسانه ملی به جایگاه شوراهای اسلامی، روز تاسیس شوراها را به خانواده بزرگ شورایی کشور تبریک گفت و اظهار داشت: مردم ولی نعمت مسئولان هستند و شوراهای اسلامی نیز منتخبین مردم برای پیگیری مشکلات و ارتقای عمران و آبادانی شهرها و روستاها هستند که طی دوره های مختلف در حال رسیدن به کمال و شکوفایی می باشند.

وی شفاف سازی و توسعه فرهنگی را از اولویت های شورای پنجم کرج دانست و اضافه کرد: تصویب لوایح احداث تئاتر شهر، تاسیس موزه شهر به منظور گردآوری آثار باستانی کرج، احداث قرائت خانه ها، راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی، احداث کتابخانه مرکزی و ایجاد سرای محله از جمله تحرکات مثبت مدیریت شهری در حوزه فرهنگی است که در سال جدید نیز با جدیت پیگیری می شود.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه شهرسازی و معماری نیز اقدامات کلانی صورت پذیرفته است، تصریح کرد: حذف سیستم دونقشه ای در ساخت و سازها، حذف صدور دستی نقشه های ساختمانی و الکترونیکی کردن پروسه آن و توجه ویژه به نوسازی بافت های فرسوده و تصویب مشوق های قانونی موضوعاتی هستند که ضمن کمک به ارتقای سلامت اداری، مردم را نیز از بلاتکلیفی نجات داده است.

سلیم نژاد با تاکید بر اینکه در دوره کنونی بر خلاف ادوار گذشته شاهد افزایش چند هزار نفری نیروهای استخدامی شهرداری کرج نیستیم که در چابک سازی اداری و کاهش هزینه ها موثر بوده است، اذعان داشت: گرچه شورا در ابتدای دوره و در بحث انتخاب شهردار دچار فرصت سوزی شد که البته در برابر فشارهای صاحبان قدرت برای انتخاب شهرداران تحمیلی ایستادگی کردیم اما اکنون دوران اتحاد و آرامش نسبی را پشت سر می گذاریم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: برخی می گویند در دوره کنونی پروژه شاخصی آغاز نشده اما باید گفت که پروژه های بزرگراه شمالی و تقاطع حصارک و پروژه های مشابه در دوره گذشته کلنگ زنی شدند اما در دوره کنونی در حال تکمیل و بهره برداری هستند. تنها در پروژه بزرگراه شمالی میراث دار ۷۹۰ میلیارد تومان بدهی بودیم که ۲۰۰ میلیارد آن تسویه شد و در حال طی مراحل اداری جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت هستیم.

سلیم نژاد با بیان اینکه پروژه مترو در طول ۱۶ سال منتهی به سال ۹۶ صرفاً ۳۱ درصد رشد فیزیکی داشته است، بیان داشت: در دوره کنونی مدیریت شهری کرج و با تزریق منابع مالی و فروش اوراق مشارکت این عدد به ۴۱ درصد رسید که بسیار حائز اهمیت است و آخرین فاز تقاطع غیرهمسطح حصارک نیز به زودی افتتاح می شود و در سال جاری نیز شاهد افتتاح پروژه های متعددی خواهیم بود.

وی در پایان جذب ۲ هزار میلیارد تومان درآمد نقدی در سال ۹۸ را شاخصی بزرگ در دوران رکود اقتصادی برشمرد و افزود: ماهانه ۱۲ و نیم میلیارد تومان از بدهی دوره گذشته مدیریت شهری به بانک شهر پرداخت می شود و ۴۰۰ هزار تن آسفالت نیز برای ساماندهی معابر توزیع شده است و به حمد الهی سال پایانی دوره کنونی مدیریت شهری سال به ثمر نشاندن پروژه های نیمه تمام خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =