آرامستان، پنج شنبه آخر سال

امروز ۲۶ اسفندماه جاری مصادف با آخرین ۵ شنبه سال ۱۴۰۰، آرامستان بهشت سکینه (س) کرج میزبان هزاران نفر از شهروندان و زائران اهل قبور است که خبرنگار کرج امروز حاشیه های جالبی را در گزارش زیر ذکر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، از ساعات اولیه صبح امروز درب های بهشت سکینه (س) به روی مردم باز شده و در بدو ورود به آرامستان نظم و پوشش نیروهای نظارتی و اکیپ های تشکیل شده جهت راهنمایی شهروندان جلب توجه می کند.

* ترافیک خودروهایی که قصد حضور در بهشت سکینه (س) را داشتند، از ساعات اولیه صبح آغاز شد به نحوی که از ترمینال شهید کلانتری تا کمالشهر اتوبان ترافیک مشاهده شد.

* از سوی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج غرفه رادیو بهشت برپا شده که مجریان صدا و سیما حضور دارند و طی گفتگو با مسئولان سازمان، روحانیون، شهروندان، پلیس و...، گزارش لحظه به لحظه از وضعیت آرامستان و گره های ترافیکی را به زائران اهل قبور ارائه می دهند.

* با توجه به اینکه طی دو روز آینده یعنی جمعه و شنبه نیز آرامستان بهشت سکینه(س) باز است، مسئولان در مصاحبه های مختلف اعلام کردند که شهروندان می توانند در روزهای آینده نیز برای زیارت اهل قبور به بهشت سکینه (س) مراجعه کنند.

* با توجه به برودت و سردی هوا، امروز بازار چای و نوشیدنی های داغ گرم است و زائران اهل قبور در قطعات و بر سر مزار عزیزانشان بساط چای فاتحه ای، شیر داغ و غذاهای گرم را برپا کردند.

* سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج و دیگر مسئولان در غرفه رادیو بهشت حضوری مستمر دارند که شهروندان و زائران اهل قبور در صورت نیاز می توانند به صورت مستقیم با مسئولان صحبت و مشکلات خود را بازگو کنند.

* با توجه به اینکه بهشت سکینه (س) بزرگ ترین آرامستان استان البرز است، شبکه های تلویزیونی و رادیویی در بخش های مختلف خبری به صورت زنده، گزارش های مختلفی را از آرامستان و حال و هوای آن پخش می کنند.

* درب های آرامستان بهشت سکینه (س) امروز تا ساعت ۲۰ بر روی زائران اهل قبور باز است و شهروندان می توانند با مدیریت زمان و حضور در ساعات خلوت، از ماندن در ترافیک اتوبان در امان بمانند.

* از ساعت ۲۰ که دربهای آرامستان بسته می شود، تا نیمه های شب، نیروهای خدماتی اقدام به جمع آوری زباله ها و نظافت مجموعه می کنند که برای فردا (جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰) و میزبانی از زائران اهل قبور آماده باشد.

* نکته قابل توجه امروز این بود که برغم اینکه زائران اهل قبور طی دو سال گذشته و شیوع ویروس کرونا نتوانستند آیین کهن ۵ شنبه آخر سال را آنطور که باید به جا بیاورند، امسال با نظم و هوشمندی بی نظیری در آرامستان حاضر شدند و آن طور که تصاویر هوایی نشان می دهد شهروندان بیش از سالهای گذشته به توصیه های مسئولان در عدم ایجاد گره ترافیکی و رعایت نظم توجه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =