مهرداد کیانی

شهردار کرج محل برگزاری جشن روز درختکاری امسال را دهکده تفریحی گردشگری باغستان معرفی کرد و گفت: امسال و در هفته درختکاری هر یک از مناطق۱۰گانه یک روز میزبان جشن و توزیع نهال رایگان بین شهروندان خواهند بود.

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار داشت: برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته منابع طبیعی، جشن روز درختکاری و مرور و تدوین برنامه‌های اجرایی در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر در این مناسبت زیست محیطی انجام شده است.

وی فرهنگ درخت و درختکاری و حفظ فضای سبز را یکی از اساسی‌ترین راه‌های توسعه اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم که در راستای تقویت این فرهنگ بکوشیم و این رویداد، فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به این امر مهم بوده و می‌توان با غرس نهال در مناطق مستعد و نیازمند، بخشی از کمبودها را جبران کرد.

کیانی، محل برگزاری جشن روز درختکاری امسال را دهکده تفریحی گردشگری باغستان معرفی کرد و گفت: مدیریت شهری کرج طرحِ عظیم جنگلکاری و ایجاد کمربندی سبز در حاشیه بزرگراه همت و کنارگذر شمالی را امسال با جدیت بیشتری دنبال کرده و این روند طبق برنامه تدوین شده با غرس نهال و گونه‌های مقاوم در برابر کم آبی و سایر تنش‌های محیطی همچنان ادامه خواهد داشت.

شهردار کرج با اشاره به تأثیر مثبت درختکاری در ایجاد نشاط اجتماعی عنوان کرد: امسال و در هفته درختکاری هر یک از مناطق۱۰گانه یک روز میزبان جشن و توزیع نهال رایگان بین شهروندان خواهند بود.

وی توسعه فضاهای سبز را از جمله اقدامات مهم در آستانه سال نو دانست و تصریح کرد: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری این گونه فضاها یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی به منظور پایدار ماندن فضاهای سبز است.

به گفته کیانی زمانی که کودکان به همراه والدین در مراسم‌های درختکاری مشارکت داشته باشند، قطعاً در زمینه فرهنگ‌سازی و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده تأثیرگذار است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش «جوانه زندگی» و طرح کاشت درخت در ازای تولد هر نوزاد افزود: در این پویش خانواده‌ها می‌توانند با ارسال پیامک یا مراجعه حضوری برای کاشت نهال به نام فرزندشان اقدام کنند و برگزاری پویش‌های مردمی در انتقال فرهنگ درختکاری و دوستی بیشتر شهروندان با طبیعت مؤثر است.

شهردار کرج با اشاره به اهمیت و جایگاه مسأله حفظ منابع طبیعی در دین مبین اسلام افزود: حفظ محیط زیست به عنوان میراث ماندگار فقط برای بهره‌مندی امروز ما نیست و مربوط به آیندگان نیز هست وامیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته و اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها در روز درختکاری با کمک سازمان‌های مردم نهاد و سایر ارگان‌ها بتوانیم سبزینگی بیشتری را برای شهر به ارمغان‌آوریم.

منتشر شده در تاریخ ۶ اسفندماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =