عاقلی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بر نقش ویژه آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در تکمیل طرح توسعه کمربند سبز کرج اشاره کرد و افزود: امروز گسترش فضای سبز برای کلانشهر کرج ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا عاقلی در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور جمع کثیری از شهروندان، دانش‌آموزان اصحاب رسانه، مسئولان دولتی و شهری در محل دهکده تفریحی، گردشکری باغستان برگزار شد گفت: فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست و کاشت درخت باید گسترش پیدا کندو استقبال شهروندان از این مراسم نشان دهنده اهتمام ویژه آن‌ها به مسائل فضای سبز و زیست محیطی است و خوشبختانه در نگهداری از درختان و فضاهای سبز میزان فرهنگ شهروندان ارتقا یافته است.

عاقلی به نقش ویژه آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در تکمیل طرح توسعه کمربند سبز کرج اشاره کرد و افزود: امروز گسترش فضای سبز برای کلانشهر کرج ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و مدیریت شهری برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های خود به همیاری شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال اقدامات زیر بنایی و تلاش ماندگار برای تبدیل کرج به شهر سبز کشور هستیم توضیح داد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصتی است برای توجه به محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز و کاشت نهال درخت تا اهمیت هوای پاک و زمین پاک را بار دیگر مورد تأکید قرار دهیم و برنامه‌های توسعه شهری را بر مبنای توجه به محیط زیست اجرا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از درختان و فضای سبز در کنار کاشت نهال اهمیت بالایی دارد گفت: همه باید به سهم خود در توسعه سرانه فضای سبز گام برداریم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به مشکلات شهر کرج در زمینه آلودگی هوا و محیط زیست یادآور شد: یکی از راهکارهای مقابله با مشکلات زیست محیطی توسعه فضای سبز و درختکاری است که این امر ارتقاء حیات شهری در شهر کرج را به دنبال خواهد داشت و این سازمان با اهدای نهال و توزیع گل و گیاه، توزیع بروشورهای آموزشی – ترویجی، مشاوره رایگان در حوزه فضای سبز در تمامی ایام سال می‌کوشد در این زمینه گام بردارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =