منطقه 5

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج از اقدامات صورت گرفته جهت رفع معضلات و مشکلات چندین ساله با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار خبر داد.

حسین عطایی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه منطقه ۵ شهرداری کرج با پشتیبانی وحمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر کرج و شهردار کرج و مسئولین شهری و استانی، برای رفع دغدغه‌ی همه این عزیزان بی‌وقفه درتلاش است، اظهار کرد: این منطقه با ارائه خدمات مطلوب و ارزشمند ضمن ارتقای عمومی در برنامه‌ریزی‌های خود برای سال‌های نه چندان دور، با نگاه ویژه درتوسعه وآبادانی منطقه گام‌های مؤثری برداشته است.

وی افزود: بر این اساس با اجرای چندین پروژه مهم و چشمگیر که سالیان سال مردم چشم انتظار تحقق و بهربرداری از آن‌ها بودند، همچنین با همت و تشکیل جلسات متعدد جهت پیشبرد پروژه‌ها و رفع مشکل آن‌ها کوشیده شد تا رضایت وخشنودی شهروندان حاصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج بیان داشت: پروژه بازگشایی خیابان هشت متری دوم در ضلع شمالی آستان مقدس امام‌زاده محمد (ع)، از پروژه‌های معطل مانده این منطقه بود که این خیابان به طول ۱۳۰ متر، اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید و با تحقق آن جهت کاهش ترافیک و سهولت تردد شهروندان، نارضایتی ساکنین بعداز چندین سال رفع شد.

عطایی در ادامه به وجود گود هشت ساله حصارک واقع درخیابان ناصربخت بین خیابان فروردین و مالک اشتر به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های معطل مانده و بسیارمهم، اشاره کرد و گفت: این گود به دلیل طول و عمق و همچنین مشکلات فراوانی که داشت، ۷۲ خانوار مجاور خود را درگیر مشکلات متعدد کرده بود و حل این معضل نیازمند توجه و عزم و اراده محکم داشت و با توجه به اینکه پروژه از نظر ارتقای سطح خدماتی و توسعه امکانات رفاهی و ارزش افزوده برای شهروندان این منطقه بسیار پر اهمیت است، جلسات متعدد با فروشگاه رفاه مالک اصلی آن در خصوص مجاب کردن برای اجرای عملیات این پروژه تشکیل شد و با صبر و تحمل همه ساکنین و مسئولین محترم شهری اقدامات شروع عملیات آن آغاز و درحال انجام است که جا دارد از پیگیری همه مسئولین استانی، شهرستان و شهر قدردانی شود.

وی در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده درطول یکسال گذشته گفت: پروژه جدولگذاری و پیاده روسازی خیابان انقلاب حصارک به دلیل فرسوده بودن جداول و جلوگیری از آبگرفتگی و هدایت آب‌های سطحی به اتمام رسیده است، همچنین لوله‌گذاری خیابان مالک اشتر برای رفع معضل آبگرفتگی و جلوگیری ازسیلابی شدن و هدایت آب‌های سطحی انجام شده و جدولگذاری و لوله‌گذاری خیابان ناصر تنها نیز به پایان رسید.

عطایی اضافه کرد: همچنین اتمام عملیات احداث پارک محله‌ای بلوار هوشیار، اتمام جدولگذاری و زیرسازی خیابان اصلی و پنج معبر فرعی خاکی وروکش آسفالت خیابان اصلی طالقانی حصارک، مرمت، بازسازی و احیای ساختمان گنبدی در ابتدای خیابان جهانی بلوار هوشیار به عنوان سرای محله و استفاده بهینه شهروندان از کلاس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی وآموزشی، از اقدامات منطقه در مدت یک سال گذشته است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج در ادامه از شروع عملیات لوله‌گذاری در بلوار شهید ایرانی جهت هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از سیلابی شدن معابر در زمان بارندگی حد فاصل خیابان مالک اشتر، شهید ایرانی و بلوار گلستان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها گزیده‌ای از چندین پروژه اجرایی عمرانی در سطح منطقه و به طور عموم در محله‌های کم برخوردار است.

عطایی گفت: اجرای پروژه‌های متعدد دیگر نیز در سطح منطقه تصمیم‌گیری شده و درحال پیگیری آن‌ها از طریق منطقه و مرکز هستیم که در نوبه خود به اطلاع شهروندان محترم خواهد رسید و باپیگیری‌های صورت گرفته صدور پروانه ساخت در اراضی شهید ایرانی مهیا شده است که هم اکنون متقاضیان و مالکین این اراضی می‌توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی منطقه نسبت به درخواست صدور مجوز ساخت اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش تمامی همکاران در مجموعه شهرداری کرج به خصوص منطقه ۵، درتلاش هستیم که با توزیع عادلانه سرانه‌های خدماتی، عمرانی و فضای سبز، با همت بیشتر برای ارتقا و توسعه شهری در محلات کم برخوردار، گام‌های بلندی جهت رضایت شهروندان عزیز برداریم.


شایان ذکر است منطقه ۵ شهرداری کرج درسال ۱۳۷۳ از شهرداری مهرشهر بزرگ جدا شد، این منطقه با مساحت هزار و ۱۶۷ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر از ضلع شمال با خیابان شهید بهشتی و از ضلع شرق به خیابان سه راه رجایی شهر بلوارامام خمینی (ره)، میدان معلم و از ضلع جنوب و جنوب غربی به اتوبان تهران کرج و از غرب، هم مرز با شهرداری کمال شهر است، این منطقه یکی از مهاجرپذیرترین مناطق شهرداری کرج با قومیت‌های متعدد ایرانی است. وجود محلات وقومیت‌های مختلف دراین منطقه موجب شده منطقه ۵ به طور ویژه، نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی نسبت به دیگر مناطق کرج باشد.

بازگشایی خیابان هشت متری دوم واقع درضلع شمالی آستان مقدس امام‌زاده محمد (ع)

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار منطقه ۵ کرج

پروژه گود حصارک؛ تجهیز، تقویت و پایدارسازی

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار منطقه ۵ کرج

پروژه بهسازی وبازسازی (جدولگذاری، لکه‌گیری آسفالت، پیاده رو)

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار منطقه ۵ کرج


منتشر شده در تاریخ ۳ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =