محمدرضا خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در راستای افزایش پاکیزگی شهر و ارتقای میزان سلامت شهروندان، این سازمان طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی به خصوص موش را در کلانشهر کرج اجرا می‌کند.

محمد رضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز این خبر را اعلام کرد و افزود: در حال حاضر طرح طعمه‌گذاری و امحای جانوران موذی در اسلام آباد کرج اجرا شده است.

خسروی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و پاکسازی کانون‌ها و نقاط آلوده در مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج است که طی سال جاری از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی و رعایت بهداشت محیط اولین گام در کنترل جمعیت جوندگان است، گفت: از آنجایی که فراهم شدن شرایط زیستی موش شامل آب، غذا و پناهگاه موجب افزایش روزافزون جمعیت این گونه می‌شود، مهمترین مسأله در کنترل جمعیت جوندگان، مشارکت شهروندان در جمع‌آوری به موقع پسماند و رعایت نظافت است، در غیر این صورت طعمه‌گذاری کاری بیهوده و بدون نتیجه‌ای است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه طعمه‌گذاری فقط در جوی‌های واقع در خیابان‌های اصلی به غیر از منازل مسکونی و کوچه‌ها انجام می‌شود گفت: ابتدا معابر و خیابان‌های اصلی شهر توسط کارشناسان بازدید می‌شود، مرحله بعد شناسایی مناطق از نظر میزان آلودگی و کانون وفور موش است، سپس با نصب بنر هشدار و اطلاع‌رسانی به شهروندان و کسبه در مسیرهای مورد نظر، عملیات طعمه‌گذاری با سموم ضد انعقادی انجام می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =