5

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج گفت: این منطقه با صرف بیش از ۲۰ میلیارد تومان در راستای احیاء بافت فرسوده و اجرای پروژه‌های محور محرک توسعه، پیشرو در اجرای قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری است.

حسین عطایی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر گفت: پیرو جلسه منعقد شده در شهرداری مرکز و تاکید شهردار کلانشهر کرج مبنی بر استفاده از ظرفیت قانون حمایت از احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده محلات سطح شهر، جلسه کارگروه برنامه راهبردی ارتقاء کیفیت محلات بافت فرسوده در این منطقه برگزارشد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج افزود: با توجه به ضرورت نوسازی مسکن و بازآفرینی فضای زندگی شهری در راستای اجرای دستورالعمل اجرای قانون حمایت از احیاء بافت‌های فرسوده و با توجه به بافت شهری و تراکم منطقه که دارای حجم قابل توجهی از بافت فرسوده است، تشکیل کارگروه برنامه راهبردی ارتقا کیفیت محلات بافت فرسوده با اولویت در دستور کار قرار گرفت.

عطایی با اشاره به فرصت‌های بسیار خوب ایجاد شده در راستای احیاء بافت‌های فرسوده تصریح کرد: پس از اطلاع رسانی و آگاهی‌سازی به شهروندان فهیم، جلساتی با ساکنین و معتمدین محلات برگزار و با تعریف و اجرای پروژه‌های محرک توسعه، عملیات بهسازی و نوسازی محلات بافت فرسوده در منطقه صورت گرفته است.

این مسئول اظهار داشت: بسته‌های تشویقی پیش‌بینی شده برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده اعم از تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه و امکان سنددار شدن املاک قولنامه‌ای، فرصت مغتنمی است که شهروندان می‌توانند با استفاده از این امکان، ضمن نوسازی مسکن محل زندگی خود از نوسازی محیطی و تاثیرات آن بر افزایش رفاه و امکانات شهری بهره‌مند شوند.

عطایی با تاکیدبر برنامه‌ریزی منسجم و احصاء جدول زمانبندی شده برای اجرای قانون حمایت از احیاء بافت فرسوده گفت: این منطقه در سال ۱۴۰۱ با صرف بیش از ۲۰ میلیارد تومان نسبت به اجرای پروژه‌های بهسازی و نوسازی در محلات کم برخوردار و بافت فرسوده در سطح منطقه اقدام کرده که امروز ساکنین این محلات از خدمات انجام شده منتفع شده‌اند.

وی درپایان از شهروندان خواست با مراجعه به شهرداری منطقه نسبت به درخواست صدور مجوز بهسازی و نوسازی املاک خود که در بافت فرسوده قرار دارند اقدام کنند.

منتشر شده در تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =