عباس سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به شناسایی ۲۱۰ فضای عمومی فاقد کارکرد در سطح شهر گفت: ساماندهی فضاهای ناامن شهری به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا با اشاره به اینکه تا کنون ۲۱۰ فضای عمومی فاقد کارکرد خاص در سطح شهر شناسایی شده، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی ازاین فضاها به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.


سعیدی کیا با بیان اینکه بخشی از این فضاها هم به عنوان فضاهای ناامن شناسایی شده‌اند؛ توضیح داد: عدم رویت‌پذیری، محاط بودن و نبود فرصت نظارتی، خلوتی و تاریکی، فرسودگی و آشفتگی فضا از ویژگی‌های اصلی فضاهای ناامن شهری است.


وی تصریح کرد: می‌توان با رسیدگی و اجرای طرح‌های مناسب؛ فضاهای ناامن شهری که به ویژه در زمان تاریکی هوا به موقعیت مناسبی برای فعالیت بزهکاران تبدیل می‌شوند را به فضاهای مکث شهری تبدیل کرد.


این مسئول تصریح کرد: با شناسایی و بهسازی فضاهای ناامن و بی‌دفاع شهری، احساس امنیت بیشتری برای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زنان و کودکان فراهم خواهد شد.


سعیدی کیا تاکید کرد: تا کنون ۱۹ مورد از این فضاهای ناامن ساماندهی شده‌اند و تغییر وضعیت سایر موارد هم به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گرفته است.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: یکی از راه‌های احیای هویت فضاهای ناامن شهری بهبود کیفیت بستر عملکردی آنها با توسعه هنجارهای مثبت است و بودن شک جایگزینی این فضاها با عملکردهای فرهنگی و توسعه فضاهای جمعی قابل رویت که منجر به حضور شهروندان عادی جامعه می‌شود بخشی از این هدف را محقق می‌کند.

منتشر شده در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =