عباس سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: به منظور تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک ۱۸۰ پروژه در چهار بعد تعریف شده که ۲۲ مورد از آنها در بعد سلامت و بهداشت، ۳۶ پروژه در بعد دسترسی و ارتباط و ۸۱ مورد از آنها هم در بعد کاربری هستند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا با اشاره به اینکه مطالعات لازم برای تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک در حال انجام است، اظهار کرد: در این مطالعات تدوین راهکارهایی برای بسترسازی جهت تامین نیازهای کودکان درشهر و پایلوت شدن کرج به عنوان شهر دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این مطالعات از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده، ادامه داد: این مطالعات در سه گام تدوین شاخص‌ها و کلیات شهر دوستدار کودک، سنجش شاخص‌های محله دوستدار کودک و مکان یابی فضاهای مناسب در این خصوص و در نهایت تدوین سند راهبردی و برنامه‌های عملیاتی تعریف شده است.

وی توضیح داد: در مسیر تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک چهار هدف کلان، ۱۹ هدف خرد، ۴۸ راهبرد و ۹۸ سیاست مبتنی بر ابعاد استخراج شده از مبانی نظری پژوهش تعریف شده است.

این مسئول با اشاره به اهدافی که طرح تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک دنبال می‌کند، گفت: حمایت و صیانت از حقوق تمامی کودکان در شهر، ارتقای شبکه دسترسی و بهبود وضعیت حمل و نقل برای کودکان، ارتقای وضعیت سلامت و بهداشت آنها و بهبو وضعیت دسترسی آنها به امکانات و خدمات مورد نیازشان در سطح شهر از عمده‌ترین اهداف این طرح محسوب می‌شود.

سعیدی کیا ابراز کرد: پیرو تدوین اهداف، راهبردها و سیاستها در مجموع ۱۸۰ پروژه در چهار بعد تعریف شده که ۲۲ مورد از آنها در بعد سلامت وبهداشت، ۳۶ پروژه در بعد دسترسی و ارتباط و ۸۱ مورد از آنها هم در بعد کاربری هستند.

وی با اشاره به اینکه در کنار شهرداری کرج سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، دادگستری و علوم پزشکی البرز در اجرای این پروژه‌ها مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای ۱۲۶ مورد از این پروژه‌ها به عهده شهرداری است، گفت: پس از ارائه عناوین پروژه‌ها، الگوواره‌های کلی جهت اجرای آنها در مناطق مختلف شهر مشخص شد. با این الگوواره‌ها می‌توانیم یک پروژه را به اجرا در یک نقطه مشخص، در نقاط مختلفی اجرایی کنیم.

معاون شهرسازی و معماری کرج با اشاره به برخی الگو واره‌های تعریف شده برای تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک گفت: احداث مینی پارک ترافیک، احداث پارک آموزش پسماند، ایجاد پارک موزه آموزشی کودک، مناسب‌سازی بوستان‌ها برای کودکان توان یاب، طراحی فضاهای شهری با رویکرد دوستدارکودک و طراحی زمین‌های بازی با همین رویکرد، بخشی از این الگوواره‌ها هستند.

سعیدی کیا با اشاره به اینکه حق همه کودکان کرجی است که در شهری امن، خلاق و سرزنده زندگی کنند، افزود: برخورداری از امنیت، رفتار عادلانه، استفاده از اوقات فراغت و بازی در کنار خانواده از جمله موضوعاتی هستند که در تبدیل کرج به شهر دوستدار کرج تاکید می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =