اقدامات بالینی درختان کهنسال - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تشدید اقدامات حفاظتی درختان کهنسال شهر خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به طرح شناسایی درختان کهنسال مناطق شهرداری کرج و انجام عملیات حفاظت از آن‌ها، اظهار کرد: رسیدگی به درختان کهنسال در اولویت کاری فضای سبز مناطق ۱۰گانه قرار گرفته و با همکاری اساتید دانشگاهی و سایر مراکز علمی، وضعیت این درختان بررسی و پایش شده و راهکارهای اجرایی به منظور حفظ، ساماندهی و احیاء آن‌ها ارائه می‌شود.


وی با تأکید بر اهمیت و حفظ درختان کهن‌سال در فضای شهری بیان داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بر اساس شرح وظایف سازمانی از سال‌های گذشته تا امروز حافظ فضای سبز شهر بوده و نگاه ویژه‌ای به درختان کهنسال دارد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه عملیات اجرائی کنترل آفات از ابتدای اردیبهشت ماه در فضای سبز شهر کرج آغاز شده، گفت: طرح تلفیقی مبارزه با آفات گیاهی در فضاهای سبز شهری، جلوگیری از ازدیاد حشرات مضر گیاهی به ویژه سوسک برگخوار نارون و آفت کرم خراط با توجه به دستورالعمل واحد حفظ نباتات و کنترل آفات اجرایی شده است.


به گفته عاقلی، حشرات چوبخوار قادرند درختان ضعیف را از فواصل دور تشخیص داده و به ضعف آن‌ها پی ببرند بنابراین درختان ضعیف را می‌بایست طبق توصیه‌های کارشناسان آب و خاک با کودهای دامی و شیمیائی تقویت کرد.


وی تصریح کرد: افزایش آلودگی هوا و وجود ریزگردها منافذ برگ‌ها را مسدود کرده و مانع تغدیه گیاه می‌شود، همچنین تغییر اقلیم و افزایش دما به خصوص در فصل تابستان و بسیاری از مسائل دیگرموجب شده که علیرغم تمامی تلاش‌های انجام گرفته، شرایط زیستی درختان کهنسال با مشکلات جدی مواجه شود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: قطع درختان آفت‌زده و خطر آفرین، آخرین راهکار در فضای سبز شهری است و سیاست کلی سازمان برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی، کاهش مصرف سموم شیمیایی و یا استفاده از ترکیبات بیولوژیک و کم خطر تا حد امکان بوده و تمامی اقدامات در نیمه دوم سال اجرا می‌شود تا شاهد شادابی درختان در فصل بهار باشیم.

حفاظت از درختان کهنسال کرج

حفاظت از درختان کهنسال کرج

حفاظت از درختان کهنسال کرج

حفاظت از درختان کهنسال کرج

حفاظت از درختان کهنسال کرج

حفاظت از درختان کهنسال کرج

حفاظت از درختان کهنسال کرج



منتشر شده در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =