فضای مکث شهری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از طراحی فضاهای مکث شهری جدید در چند نقطه از شهر خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: ایجاد فضاهای عمومی در مناطق رها شده و یا بی‌دفاع شهری می‌تواند منجر به خلق فضاهای ایمن و کاربردی به منظور درنگ کوتاه مدت و استراحت شهروندان پس از ترددهای متعدد در سطح شهر شود.


وی افزود: پیرو اجرای موفق دو فضای مکث میدان مادر و میدان شهدا در سال گذشته، از ابتدای سال جاری با هدف تقویت ارتباط بصری با مکان‌های مشترکی که همه روزه مورد استفاده شهروندان است و از تأثیرگذاری بالایی برخوردار هستند در قالب چندین پروژه به دلیل قرارگیری در گره‌های شهری پر تردد، نسبت به طراحی فضاهای مکث شهری در چند نقطه از شهر اقدام شده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: فضای مکث تقاطع گلزار و شمس واقع در منطقه ۵، خیابان طالقانی جنوبی جنب پارکینگ شهرداری و ابتدای خیابان ملک‌زاده واقع در منطقه ۹ و رجایی شهر، خیابان یاسمن مقابل مدرسه واقع در منطقه ۷ نقاط جدید در نظر گرفته شده برای برای طراحی فضاهای مکث شهری است.


عاقلی بیان داشت: برخی از این فضاها دارای کارکردهای متنوع نظیر تهیه اغذیه، کیوسک اطلاع‌رسانی مترو و... هستند و در حال حاضر در مرحله تهیه اسناد و آماده‌سازی به منظور برگزاری مناقصه و متعاقب آن اجرای پروژه‌ها هستند.

فضاهای مکث شهری جدید در چند نقطه از شهر کرج تعریف شد

فضاهای مکث شهری جدید در چند نقطه از شهر کرج تعریف شد

فضاهای مکث شهری جدید در چند نقطه از شهر کرج تعریف شد



منتشر شده در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =